loading...

heyvatech

heyvatech

بازدید : 19
سه شنبه 7 دی 1400 زمان : 12:38

امکان دریافت و مشاهده ابلاغیه الکترونیکی شورای حل اختلاف از طریق سامانه ابلاغ وجود دارد و دیگر برای پیگیری ابلاغیه شورای حل اختلاف نیاز به مراجعه حضوری نیست. در این نوشتار این موضوع را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

در حال حاضر، هر فردی می تواند به راحتی نسبت به مشاهده ابلاغیه الکترونیکی شورای حل اختلاف اقدام نماید. همان طور که می دانید، ابلاغیه پیامی است که از طرف دادگاه، دادسرا، شورای حل اختلاف یا سایر مقام های قضائی برای فردی فرستاده شده و از او درخواست می شود کاری را انجام داده یا به دادگاه و شورای حل اختلاف مراجعه نماید. این ابلاغیه می تواند برای آگاه کردن فرد متهمی که از او شکایتی صورت گرفته، نتیجه یک پرونده و یا موارد این چنینی دیگر باشد. در گذشته ابلاغیه ها به صورت کاغذی و در بیش تر موارد به وسیله ماموران برای افراد فرستاده می شد. بنابراین، هر فرد بعد از دریافت ابلاغیه باید در زمان مشخص به مکان تعیین شده مراجعه می کرد. اما اکنون این شرایط تغییر کرده و افراد ابلاغیه الکترونیکی شورای حل اختلاف را دریافت خواهند کرد. به عبارتی، دیگر ابلاغیه ها به صورت حضوری ارسال نمی شود و افراد باید با روش های دریافت الکترونیکی آن ها آشنا باشند.

ابلاغیه الکترونیکی شورای حل اختلاف

با توجه به تلاش قوه قضائیه در سال های گذشته برای ایجاد سامانه های مناسب جهت ارائه خدمات خود به صورت آنلاین، بخش زیادی از خدمات این ارگان از جمله مشاهده ابلاغیه ها به صورت غیر حضوری امکان پذیر گردیده است. بنابراین لازم است برای دریافت ابلاغیه الکترونیکی شورای حل اختلاف به سامانه در نظر گرفته شده برای این کار مراجعه نمود. با توجه به این که مواجه شدن با امورات این چنینی برای هیچ فردی غیرممکن نیست، بهتر است با نحوه مشاهد این ابلاغیه ها از طریق سایت در نظر گرفته شده توسط قوه قضائیه آگاهی داشته باشید. ما در این جا سامانه مربوطه برای دریافت این ابلاغیه ها را به طور کامل توضیح داده و نحوه مشاهده آن ها را هم بیان خواهیم کرد. هم چنین به روش پیگیری ابلاغیه الکترونیکی شورای حل اختلاف هم اشاره خواهیم کرد تا در صورت نیاز بتوانید این ابلاغیه ها را پیگیری کنید. پس در ادامه با ما همراه باشید.

بیشتر بخوانید: سامانه ثنا



سامانه دریافت ابلاغیه الکترونیکی شورای حل اختلاف

با توجه به این که امکان دریافت ابلاغیه برای هر فردی وجود دارد، آشنایی با روش دریافت آن می تواند به شما در رفع هر چه سریع تر مشکلات این چنینی کمک نماید. همان طور که گفتیم، قوه قضائیه برای ارائه بسیاری از خدمات خود سامانه هایی را راه اندازی نموده تا کاربران مجبور به مراجعه حضوری به شعب این ارگان نباشند. از جمله این موارد می توان به سامانه دریافت ابلاغیه الکترونیکی شورای حل اختلاف اشاره کرد. بنابراین، افراد برای دریافت ابلاغیه های خود کافی است به این سامانه مراجعه کرده و دیگر هیچ گونه نیازی به مراجعه حضوری آن ها به شعب شورای حل اختلاف وجود ندارد. از آن جایی که آشنایی با این سامانه و خدمات آن بسیار اهمیت دارد، در این بخش نحوه مراجعه به آن را به طور کامل توضیح داده و در ادامه روش مشاهده ابلاغیه الکترونیکی شورای حل اختلاف از این طریق را هم بیان خواهیم کرد.

برای استفاده از سامانه ابلاغیه الکترونیکی شورای حل اختلاف ابتدا باید به آن وارد شده و در ادامه اقدامات لازم برای مشاهده ابلاغیه ها را انجام دهید. جهت ورود به این سامانه هم راه دشواری را پیش رو نداشته و با طی کردن چند مرحله ساده می توانید به آن وارد شوید. این مراحل شامل موارد زیر می باشند.

  1. ۱ابتدا باید آدرس الکترونیکی این سامانه را در مرورگر خود جست و جو نمایید. برای این کار عبارت eblagh.adliran.ir را در مرورگرتان نوشته و سرچ کنید.
  2. ۲در ادامه و بعد از بالا آمدن نتایج جست و جوی تان، اولین سایت نمایش داده شده با آدرس اینترنتی مذکور و با عنوان «سامانه احراز هویت ثنا» را کلیک کرده و وارد شوید.

    مشاهده ابلاغیه الکترونیکی شورای حل اختلاف

  3. ۳در نهایت به صفحه اصلی این سایت وارد شده و می توانید نسبت به مشاهده ابلاغیه های خود از این طریق اقدام نمایید.

    دریافت ابلاغیه الکترونیکی شورای حل اختلاف

با پشت سر گذاشتن این مراحل می توانید به سامانه مذکور وارد شوید. در ادامه نحوه مشاهده و پیگیری ابلاغیه الکترونیکی شورای حل اختلاف را برای شما توضیح می دهیم تا در انجام این کار با مشکلی مواجه نباشید.

بیشتر بخوانید: مشاهده ابلاغیه با کد ملی

نحوه مشاهده ابلاغیه الکترونیکی شورای حل اختلاف

شاید شما هم مانند بسیاری از افراد جامعه فکر می کنید دچار هیچ گونه کار اشتباه و خلافی نشده اید و به همین دلیل امکان دریافت ابلاغیه الکترونیکی شورای حل اختلاف برای شما وجود ندارد. اما این روزها دیگر تفکرات این چنینی قدیمی شده و ممکن است به هر دلیل برای شما ابلاغیه صادر شود. برای مثال، ممکن است فردی با مراجعه به شورای حل اختلاف از شما شکایت کرده باشد. در این گونه موارد شما در مقام متهم هستید و باید در زمانی که شورای حل اختلاف تعیین می کند، ‌برای دفاع از خود مراجعه نمایید. در صورتی که ابلاغیه الکترونیکی شورای حل اختلاف را مشاهده نکرده و جهت این امر به شورا مراجعه نکنید، فرصت دفاع از خود را از دست داده و ممکن است بعدا با دردسر مواجه شوید. به همین دلیل، بهتر است با نحوه مشاهده ابلاغیه های شورای حل اختلاف اگاه شده و هر از چند گاهی این سامانه را چک کنید.

جهت مشاهده ابلاغیه الکترونیکی شورای حل اختلاف هم مانند ورود به این سایت باید یک سری اقدامات را انجام دهید که در ادامه آن ها را توضیح می دهیم. این اقدامات لازم برای مشاهده ابلاغیه ها شامل موارد زیر می شوند.

  1. ۱ابتدا باید به سامانه دریافت ابلاغیه ها وارد شوید. روش ورود به این سامانه را در بخش قبل برای شما توضیح داده ایم؛ بنابراین مشکلی جهت انجام این کار نخواهید داشت.
  2. ۲ بعد از این که در صفحه ورودی مشاهده ابلاغیه ها قرار گرفتید، با استفاده از کشو موجود در سمت راست صفحه به سمت پایین حرکت کنید. در این قسمت از شما درخواست می شود شماره ملی و رمز عبورتان را وارد کنید. بعد از ورود این اطلاعات به صورت دقیق، گزینه «مرحله بعد» را بزنید. توجه کنید که برای استفاده از این سامانه حتما باید از قبل ثبت نام تان را انجام داده باشید. اگر تا کنون در این سایت ثبت نام نکرده اید، بر روی گزینه «من در این سایت ثبت نام نکرده ام» کلیک نموده و مراحل ثبت نام را طی کنید. در نهایت رمز عبوری به شما داده خواهد شد که می توانید با ورود به همین صفحه، به مراحل بعدی بروید.

    پیگیری ابلاغیه شورای حل اختلاف

  3. ۳همان طور که گفتیم، برای ورود به سامانه دریافت ابلاغیه الکترونیکی شورای حل اختلاف به شماره ملی و رمز عبور نیاز خواهید داشت. در صورتی که رمز عبور خود را هم فراموش کرده باشید، هیچ لزومی به نگرانی وجود ندارد؛ زیرا امکان بازیابی آن به سادگی وجود دارد. برای این کار در قسمت پایین صفحه ورود، بر روی گزینه «رمز عبور خود را فراموش کرده ام» کلیک کنید. سپس به صفحه ای مانند شکل زیر وارد می شوید که از شما درخواست می شود برخی اطلاعات خود از جمله شماره ملی، سریال شناینامه، پست الکترونیک، تاریخ تولد و شماره تلفن همراه را وارد کنید. بعد ار ورود این اطلاعات کد امنیتی را هم در جایگاه خود قرار داده و گزینه «ارسال کد فعال سازی» را بزنید. دو کد فعال سازی به موبایل و ایمیل شما ارسال می شود. هر دو را در جایگاه خود قرار داده و گزینه «دریافت رمز شخصی جدید» را بزنید تا این رمز برای تان فرستاده شود.سامانه شورای حل اختلاف
  4. ۴به هر حال، بعد از این که اطلاعات لازم برای ورود را در جایگاه خود قرار داده و گزینه «مرحله بعد» را کلیک کردید، یک کد فال سازی به گوشی موبایل تان فرستاده می شود. این کد را هم باید در جایگاه خود قرار داده و گزینه «ورود» را بزنید.

    دریافت ابلاغیه الکترونیکی شورای حل اختلاف

  5. ۵ در نهایت به صفحه مشاهده ابلاغیه الکترونیکی شورای حل اختلاف وارد خواهید شد. در این صفحه مانند شکل زیر چند باکس مختلف را مشاهده می کنید که مهم ترین آن ها شامل «ایلاغیه های جدید» و « ابلاغیه های مشاهده شده» می باشند. اگر قصد مشاهده ابلاغیه های جدید را دارید، بر روی گزینه اول کلیک کنید. در صورتی هم که می خواهید ابلاغیه های قبلی تان را مجددا بررسی کنید، گزینه دوم ر انتخاب نمایید.

    نحوه دیدن ابلاغیه الکترونیکی شورای حل اختلاف

  6. ۶بعد از انتخاب هر کدام از گزینه ها در مرحله قبل، ابلاغیه های موجود برای شما نمایش داده خواهند شد. به این ترتیب شما می توانید این موارد را مشاهده کرده و اطلاعات لازم را به دست آورید. هم چنین امکان چاپ کردن هر یک از ابلاغیه ها که بخواهید هم برای شما وجود دارد. برای این کار کافی است بر روی ابلاغیه مورد نظر خود کلیک کرده تا صفحه جدیدی حاوی اطلاعات این ابلاغیه به همراه چندین گزینه برای شما نمایش داده شوند. این گزینه ها در قسمت پایین صفحه قرار گرفته و امکان مشاهده نسخه چاپی و پرینت ان را برای شما فراهم می کنند. جهت چاپ کردن ابلاغیه باید بر روی گزینه «دریافت نسخه چاپی ابلاغیه» کلیک کنید.

    پیگیری ابلاغیه الکترونیکی شورای حل اختلاف

در این بخش هم نحوه مشاهده و بررسی ابلاغیه الکترونیکی شورای حل اختلاف از طریق سامانه در نظر گرفته شده برای این کار توسط قوه قضائیه را به طور مفصل توضیح دادیم. بنابراین شما به راحتی می توانید با ثبت نام در این سامانه، به حساب کاربری خود وارد شده و از ابلاغیه های جدیدی که برای تان صادر می شود اطلاع پیدا کنید. در ادامه نحوه پیگیری ابلاغیه الکترونیکی شورای حل اختلاف را هم برای شما توضیح خواهیم داد.

بیشتر بخوانید: فراموشی رمز سامانه ثنا

پیگیری ابلاغیه الکترونیکی شورای حل اختلاف

تا این جای کار نحوه ورود به سامانه ابلاغیه الکترونیکی شورای حل اختلاف را برای شما بیان کردیم و روش مشاهده این ابلاغیه ها را توضیح دادیم. به این ترتیب، دیگر مشکلی برای ورود به این سایت و مشاهده ابلاغیه های خود نخواهید داشت. حال سوالی که ممکن است در این گونه موارد پیش بیاید این است که اگر ما به سامانه مذکور مراجعه کردیم و ابلاغیه ای هم برای مان صادر شده باشد، باید چه کنیم. در ابتدا باید این ابلاغیه را به طور کامل مطالعه نموده و ببینید در چه زمینه ای صادر شده است. گاهی اوقات ابلاغیه ها صرفا یک اطلاع رسانی بوده و خبری را به شما می رسانند. در نتیجه، نیازی به پیگیری آن ها وجود ندارد. اما برخی مواقع این ابلاغیه ها از اهمیت بیش تری برخوردار بوده و شما با مشاهده ابلاغیه الکترونیکی شورای حل اختلاف مجبور به واکنش خواهید بود. در این موارد راه هایی برای پیگیری ابلاغیه در نظر گرفته شده است.

چگونه ابلاغیه شورای حل اختلاف را پیگیری کنم؟

اولین روش برای انجام این کار استفاده از سامانه پیامکی در نظر گرفته شده می باشد. برای این کار کافی است عدد 0 را به شماره 500049 پیامک کنید تا راهنمای استفاده از این سامانه برای شما ارسال گردد. با انجام این کار، راهنمایی های لازم جهت دریافت اطلاعات مورد نیاز پرونده تان را با کمک اطلاعات موجود در ابلاغیه به دست خواهید آورد. به طور کلی برای دریافت راهنمایی های لازم در مورد خلاصه پرونده باید عدد 1، دریافت رمز پرونده عدد 2، شعبه رسیدگی کننده و آدرس عدد 3 و ارسال پیشنهاد و انتقاد عدد 9 را به این شماره ارسال نمایید. به این ترتیب، راهنمایی های لازم برای پیگیری ابلاغیه الکترونیکی شورای حل اختلاف در هر مورد به شما ارائه خواهد شد. اگر چه استفاده از این سامانه پیامکی کار شما را برای پیگیری ابلاغیه بسیار راحت می کنید، اما روش دیگری هم برای پیگیری کردن ابلاغیه الکترونیکی شورای حل اختلاف وجود دارد و آن هم مراجعه حضوری به این مراکز است.

بیشتر بخوانید: پیامک ابلاغیه الکترونیکی

در صورتی که در خصوص دریافت ابلاغیه الکترونیکی شورای حل اختلاف سوالی دارید

ابلاغیه الکترونیکی شورای حل اختلاف نیاز به استفاده از ابلاغیه های کاغذی قدیمی که به همراه ماموری برای افراد فرستاده می شدند را از بین برده است. با توجه به ارائه بسیاری از خدمات قوه قضائیه به صورت آنلاین و از طریق سامانه های مختلف، امکان دریافت ابلاغیه الکترونیکی شورای حل اختلاف هم از این طریق به وجود آمده است. به این ترتیب، افراد می توانند با مراجعه به سایت در نظر گرفته شده برای این مورد، نسبت به مشاهده ابلاغیه الکترونیکی شورای حل اختلاف اقدام نمایند. ما در این جا نحوه ورود به سامانه مربوطه برای این کار را توضیح داده و روش مشاهده ابلاغیه ها در این سایت را هم بیان کردیم. هم چنین به نحوه پیگیری ابلاغیه الکترونیکی شورای حل اختلاف پرداختیم تا در صورت نیاز به راحتی بتوانید این ابلاغیه ها را پیگیری نموده و خود را برای انجام مراحل بعدی آماده کنید.

منبع : ابلاغیه الکترونیکی شورای حل اختلاف

امکان دریافت و مشاهده ابلاغیه الکترونیکی شورای حل اختلاف از طریق سامانه ابلاغ وجود دارد و دیگر برای پیگیری ابلاغیه شورای حل اختلاف نیاز به مراجعه حضوری نیست. در این نوشتار این موضوع را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

در حال حاضر، هر فردی می تواند به راحتی نسبت به مشاهده ابلاغیه الکترونیکی شورای حل اختلاف اقدام نماید. همان طور که می دانید، ابلاغیه پیامی است که از طرف دادگاه، دادسرا، شورای حل اختلاف یا سایر مقام های قضائی برای فردی فرستاده شده و از او درخواست می شود کاری را انجام داده یا به دادگاه و شورای حل اختلاف مراجعه نماید. این ابلاغیه می تواند برای آگاه کردن فرد متهمی که از او شکایتی صورت گرفته، نتیجه یک پرونده و یا موارد این چنینی دیگر باشد. در گذشته ابلاغیه ها به صورت کاغذی و در بیش تر موارد به وسیله ماموران برای افراد فرستاده می شد. بنابراین، هر فرد بعد از دریافت ابلاغیه باید در زمان مشخص به مکان تعیین شده مراجعه می کرد. اما اکنون این شرایط تغییر کرده و افراد ابلاغیه الکترونیکی شورای حل اختلاف را دریافت خواهند کرد. به عبارتی، دیگر ابلاغیه ها به صورت حضوری ارسال نمی شود و افراد باید با روش های دریافت الکترونیکی آن ها آشنا باشند.

ابلاغیه الکترونیکی شورای حل اختلاف

با توجه به تلاش قوه قضائیه در سال های گذشته برای ایجاد سامانه های مناسب جهت ارائه خدمات خود به صورت آنلاین، بخش زیادی از خدمات این ارگان از جمله مشاهده ابلاغیه ها به صورت غیر حضوری امکان پذیر گردیده است. بنابراین لازم است برای دریافت ابلاغیه الکترونیکی شورای حل اختلاف به سامانه در نظر گرفته شده برای این کار مراجعه نمود. با توجه به این که مواجه شدن با امورات این چنینی برای هیچ فردی غیرممکن نیست، بهتر است با نحوه مشاهد این ابلاغیه ها از طریق سایت در نظر گرفته شده توسط قوه قضائیه آگاهی داشته باشید. ما در این جا سامانه مربوطه برای دریافت این ابلاغیه ها را به طور کامل توضیح داده و نحوه مشاهده آن ها را هم بیان خواهیم کرد. هم چنین به روش پیگیری ابلاغیه الکترونیکی شورای حل اختلاف هم اشاره خواهیم کرد تا در صورت نیاز بتوانید این ابلاغیه ها را پیگیری کنید. پس در ادامه با ما همراه باشید.

بیشتر بخوانید: سامانه ثنا



سامانه دریافت ابلاغیه الکترونیکی شورای حل اختلاف

با توجه به این که امکان دریافت ابلاغیه برای هر فردی وجود دارد، آشنایی با روش دریافت آن می تواند به شما در رفع هر چه سریع تر مشکلات این چنینی کمک نماید. همان طور که گفتیم، قوه قضائیه برای ارائه بسیاری از خدمات خود سامانه هایی را راه اندازی نموده تا کاربران مجبور به مراجعه حضوری به شعب این ارگان نباشند. از جمله این موارد می توان به سامانه دریافت ابلاغیه الکترونیکی شورای حل اختلاف اشاره کرد. بنابراین، افراد برای دریافت ابلاغیه های خود کافی است به این سامانه مراجعه کرده و دیگر هیچ گونه نیازی به مراجعه حضوری آن ها به شعب شورای حل اختلاف وجود ندارد. از آن جایی که آشنایی با این سامانه و خدمات آن بسیار اهمیت دارد، در این بخش نحوه مراجعه به آن را به طور کامل توضیح داده و در ادامه روش مشاهده ابلاغیه الکترونیکی شورای حل اختلاف از این طریق را هم بیان خواهیم کرد.

برای استفاده از سامانه ابلاغیه الکترونیکی شورای حل اختلاف ابتدا باید به آن وارد شده و در ادامه اقدامات لازم برای مشاهده ابلاغیه ها را انجام دهید. جهت ورود به این سامانه هم راه دشواری را پیش رو نداشته و با طی کردن چند مرحله ساده می توانید به آن وارد شوید. این مراحل شامل موارد زیر می باشند.

  1. ۱ابتدا باید آدرس الکترونیکی این سامانه را در مرورگر خود جست و جو نمایید. برای این کار عبارت eblagh.adliran.ir را در مرورگرتان نوشته و سرچ کنید.
  2. ۲در ادامه و بعد از بالا آمدن نتایج جست و جوی تان، اولین سایت نمایش داده شده با آدرس اینترنتی مذکور و با عنوان «سامانه احراز هویت ثنا» را کلیک کرده و وارد شوید.

    مشاهده ابلاغیه الکترونیکی شورای حل اختلاف

  3. ۳در نهایت به صفحه اصلی این سایت وارد شده و می توانید نسبت به مشاهده ابلاغیه های خود از این طریق اقدام نمایید.

    دریافت ابلاغیه الکترونیکی شورای حل اختلاف

با پشت سر گذاشتن این مراحل می توانید به سامانه مذکور وارد شوید. در ادامه نحوه مشاهده و پیگیری ابلاغیه الکترونیکی شورای حل اختلاف را برای شما توضیح می دهیم تا در انجام این کار با مشکلی مواجه نباشید.

بیشتر بخوانید: مشاهده ابلاغیه با کد ملی

نحوه مشاهده ابلاغیه الکترونیکی شورای حل اختلاف

شاید شما هم مانند بسیاری از افراد جامعه فکر می کنید دچار هیچ گونه کار اشتباه و خلافی نشده اید و به همین دلیل امکان دریافت ابلاغیه الکترونیکی شورای حل اختلاف برای شما وجود ندارد. اما این روزها دیگر تفکرات این چنینی قدیمی شده و ممکن است به هر دلیل برای شما ابلاغیه صادر شود. برای مثال، ممکن است فردی با مراجعه به شورای حل اختلاف از شما شکایت کرده باشد. در این گونه موارد شما در مقام متهم هستید و باید در زمانی که شورای حل اختلاف تعیین می کند، ‌برای دفاع از خود مراجعه نمایید. در صورتی که ابلاغیه الکترونیکی شورای حل اختلاف را مشاهده نکرده و جهت این امر به شورا مراجعه نکنید، فرصت دفاع از خود را از دست داده و ممکن است بعدا با دردسر مواجه شوید. به همین دلیل، بهتر است با نحوه مشاهده ابلاغیه های شورای حل اختلاف اگاه شده و هر از چند گاهی این سامانه را چک کنید.

جهت مشاهده ابلاغیه الکترونیکی شورای حل اختلاف هم مانند ورود به این سایت باید یک سری اقدامات را انجام دهید که در ادامه آن ها را توضیح می دهیم. این اقدامات لازم برای مشاهده ابلاغیه ها شامل موارد زیر می شوند.

  1. ۱ابتدا باید به سامانه دریافت ابلاغیه ها وارد شوید. روش ورود به این سامانه را در بخش قبل برای شما توضیح داده ایم؛ بنابراین مشکلی جهت انجام این کار نخواهید داشت.
  2. ۲ بعد از این که در صفحه ورودی مشاهده ابلاغیه ها قرار گرفتید، با استفاده از کشو موجود در سمت راست صفحه به سمت پایین حرکت کنید. در این قسمت از شما درخواست می شود شماره ملی و رمز عبورتان را وارد کنید. بعد از ورود این اطلاعات به صورت دقیق، گزینه «مرحله بعد» را بزنید. توجه کنید که برای استفاده از این سامانه حتما باید از قبل ثبت نام تان را انجام داده باشید. اگر تا کنون در این سایت ثبت نام نکرده اید، بر روی گزینه «من در این سایت ثبت نام نکرده ام» کلیک نموده و مراحل ثبت نام را طی کنید. در نهایت رمز عبوری به شما داده خواهد شد که می توانید با ورود به همین صفحه، به مراحل بعدی بروید.

    پیگیری ابلاغیه شورای حل اختلاف

  3. ۳همان طور که گفتیم، برای ورود به سامانه دریافت ابلاغیه الکترونیکی شورای حل اختلاف به شماره ملی و رمز عبور نیاز خواهید داشت. در صورتی که رمز عبور خود را هم فراموش کرده باشید، هیچ لزومی به نگرانی وجود ندارد؛ زیرا امکان بازیابی آن به سادگی وجود دارد. برای این کار در قسمت پایین صفحه ورود، بر روی گزینه «رمز عبور خود را فراموش کرده ام» کلیک کنید. سپس به صفحه ای مانند شکل زیر وارد می شوید که از شما درخواست می شود برخی اطلاعات خود از جمله شماره ملی، سریال شناینامه، پست الکترونیک، تاریخ تولد و شماره تلفن همراه را وارد کنید. بعد ار ورود این اطلاعات کد امنیتی را هم در جایگاه خود قرار داده و گزینه «ارسال کد فعال سازی» را بزنید. دو کد فعال سازی به موبایل و ایمیل شما ارسال می شود. هر دو را در جایگاه خود قرار داده و گزینه «دریافت رمز شخصی جدید» را بزنید تا این رمز برای تان فرستاده شود.سامانه شورای حل اختلاف
  4. ۴به هر حال، بعد از این که اطلاعات لازم برای ورود را در جایگاه خود قرار داده و گزینه «مرحله بعد» را کلیک کردید، یک کد فال سازی به گوشی موبایل تان فرستاده می شود. این کد را هم باید در جایگاه خود قرار داده و گزینه «ورود» را بزنید.

    دریافت ابلاغیه الکترونیکی شورای حل اختلاف

  5. ۵ در نهایت به صفحه مشاهده ابلاغیه الکترونیکی شورای حل اختلاف وارد خواهید شد. در این صفحه مانند شکل زیر چند باکس مختلف را مشاهده می کنید که مهم ترین آن ها شامل «ایلاغیه های جدید» و « ابلاغیه های مشاهده شده» می باشند. اگر قصد مشاهده ابلاغیه های جدید را دارید، بر روی گزینه اول کلیک کنید. در صورتی هم که می خواهید ابلاغیه های قبلی تان را مجددا بررسی کنید، گزینه دوم ر انتخاب نمایید.

    نحوه دیدن ابلاغیه الکترونیکی شورای حل اختلاف

  6. ۶بعد از انتخاب هر کدام از گزینه ها در مرحله قبل، ابلاغیه های موجود برای شما نمایش داده خواهند شد. به این ترتیب شما می توانید این موارد را مشاهده کرده و اطلاعات لازم را به دست آورید. هم چنین امکان چاپ کردن هر یک از ابلاغیه ها که بخواهید هم برای شما وجود دارد. برای این کار کافی است بر روی ابلاغیه مورد نظر خود کلیک کرده تا صفحه جدیدی حاوی اطلاعات این ابلاغیه به همراه چندین گزینه برای شما نمایش داده شوند. این گزینه ها در قسمت پایین صفحه قرار گرفته و امکان مشاهده نسخه چاپی و پرینت ان را برای شما فراهم می کنند. جهت چاپ کردن ابلاغیه باید بر روی گزینه «دریافت نسخه چاپی ابلاغیه» کلیک کنید.

    پیگیری ابلاغیه الکترونیکی شورای حل اختلاف

در این بخش هم نحوه مشاهده و بررسی ابلاغیه الکترونیکی شورای حل اختلاف از طریق سامانه در نظر گرفته شده برای این کار توسط قوه قضائیه را به طور مفصل توضیح دادیم. بنابراین شما به راحتی می توانید با ثبت نام در این سامانه، به حساب کاربری خود وارد شده و از ابلاغیه های جدیدی که برای تان صادر می شود اطلاع پیدا کنید. در ادامه نحوه پیگیری ابلاغیه الکترونیکی شورای حل اختلاف را هم برای شما توضیح خواهیم داد.

بیشتر بخوانید: فراموشی رمز سامانه ثنا

پیگیری ابلاغیه الکترونیکی شورای حل اختلاف

تا این جای کار نحوه ورود به سامانه ابلاغیه الکترونیکی شورای حل اختلاف را برای شما بیان کردیم و روش مشاهده این ابلاغیه ها را توضیح دادیم. به این ترتیب، دیگر مشکلی برای ورود به این سایت و مشاهده ابلاغیه های خود نخواهید داشت. حال سوالی که ممکن است در این گونه موارد پیش بیاید این است که اگر ما به سامانه مذکور مراجعه کردیم و ابلاغیه ای هم برای مان صادر شده باشد، باید چه کنیم. در ابتدا باید این ابلاغیه را به طور کامل مطالعه نموده و ببینید در چه زمینه ای صادر شده است. گاهی اوقات ابلاغیه ها صرفا یک اطلاع رسانی بوده و خبری را به شما می رسانند. در نتیجه، نیازی به پیگیری آن ها وجود ندارد. اما برخی مواقع این ابلاغیه ها از اهمیت بیش تری برخوردار بوده و شما با مشاهده ابلاغیه الکترونیکی شورای حل اختلاف مجبور به واکنش خواهید بود. در این موارد راه هایی برای پیگیری ابلاغیه در نظر گرفته شده است.

چگونه ابلاغیه شورای حل اختلاف را پیگیری کنم؟

اولین روش برای انجام این کار استفاده از سامانه پیامکی در نظر گرفته شده می باشد. برای این کار کافی است عدد 0 را به شماره 500049 پیامک کنید تا راهنمای استفاده از این سامانه برای شما ارسال گردد. با انجام این کار، راهنمایی های لازم جهت دریافت اطلاعات مورد نیاز پرونده تان را با کمک اطلاعات موجود در ابلاغیه به دست خواهید آورد. به طور کلی برای دریافت راهنمایی های لازم در مورد خلاصه پرونده باید عدد 1، دریافت رمز پرونده عدد 2، شعبه رسیدگی کننده و آدرس عدد 3 و ارسال پیشنهاد و انتقاد عدد 9 را به این شماره ارسال نمایید. به این ترتیب، راهنمایی های لازم برای پیگیری ابلاغیه الکترونیکی شورای حل اختلاف در هر مورد به شما ارائه خواهد شد. اگر چه استفاده از این سامانه پیامکی کار شما را برای پیگیری ابلاغیه بسیار راحت می کنید، اما روش دیگری هم برای پیگیری کردن ابلاغیه الکترونیکی شورای حل اختلاف وجود دارد و آن هم مراجعه حضوری به این مراکز است.

بیشتر بخوانید: پیامک ابلاغیه الکترونیکی

در صورتی که در خصوص دریافت ابلاغیه الکترونیکی شورای حل اختلاف سوالی دارید

ابلاغیه الکترونیکی شورای حل اختلاف نیاز به استفاده از ابلاغیه های کاغذی قدیمی که به همراه ماموری برای افراد فرستاده می شدند را از بین برده است. با توجه به ارائه بسیاری از خدمات قوه قضائیه به صورت آنلاین و از طریق سامانه های مختلف، امکان دریافت ابلاغیه الکترونیکی شورای حل اختلاف هم از این طریق به وجود آمده است. به این ترتیب، افراد می توانند با مراجعه به سایت در نظر گرفته شده برای این مورد، نسبت به مشاهده ابلاغیه الکترونیکی شورای حل اختلاف اقدام نمایند. ما در این جا نحوه ورود به سامانه مربوطه برای این کار را توضیح داده و روش مشاهده ابلاغیه ها در این سایت را هم بیان کردیم. هم چنین به نحوه پیگیری ابلاغیه الکترونیکی شورای حل اختلاف پرداختیم تا در صورت نیاز به راحتی بتوانید این ابلاغیه ها را پیگیری نموده و خود را برای انجام مراحل بعدی آماده کنید.

منبع : ابلاغیه الکترونیکی شورای حل اختلاف

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : -1

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 153
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 12
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 12
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 51
  • بازدید ماه : 142
  • بازدید سال : 317
  • بازدید کلی : 28212
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی