loading...

heyvatech

heyvatech

بازدید : 24
پنجشنبه 21 بهمن 1400 زمان : 11:24

مقدمه

ثبت نام آزمون استخدامی قوه قضاییه ۱۴۰۰ از ۱۹ بهمن به منظور تامین نیروی انسانی مورد نیاز در این ارگان و سازمان های مربوطه انجام می گردد تا علاقه مندان استخدام قوه قضاییه بتوانند شانس خود را برای حضور در این سازمان امتحان کنند. مانند سایر سازمان های بزرگ کشور، قوه قضائیه نیز هر ساله جهت تامین کادر ادارای و اجرایی خود از طرق برگزاری آزمون های استخدامی اقدام به جذب نیروی توانمند و مستعد می کند. در این میان کسانی که تمایل به اشتغال در این سازمان دارند، باید در زمان تعیین شده فرآیند ثبت نام این آزمون را انجام دهند. توجه به زمان در نظر گر فته شده برای ثبت نام آزمون استخدام قوه قضاییه از اهمیت بالایی برخوردار است. زیرا افرادی که اقدمات لازم را در این بازه زمانی انجام ندهند، دیگر امکان شرکت در آزمون را نخواهند داشت. با توجه به اهمیت این موضوع، در ادامه به زمان ثبت نام و شرایط استخدام قوه قضاییه و هم چنین زمان دریافت کارت ورود به جلسه و اعلام نتایج می پردازیم.

ثبت نام آزمون استخدامی قوه قضاییه

لینک ثبت نام آزمون استخدامی قوه قضاییه

البته باید توجه داشته باشید که جهت ثبت نام در این آزمون یک سری شرایط هم وجود دارد که داوطلبان باید همه این موارد را دارا باشند. در صورتی که متقاضی هر کدام از این شرایط را نداشته باشد، امکان ثبت نام آزمون استخدامی قوه قضاییه و پذیرش در این سازمان برایش فراهم نخواهد بود. در صورتی هم که ثبت نام اولیه را انجام دهد، در مرحله بعد که مربوط به بررسی مدارک است، عدم واجد شرایط بودن احراز شده و از ادامه مراحل کنار گذاشته می شود. این شرایط را هم بیان خواهیم کرد تا با اگاهی کامل نسبت به انجام این فرآیند اقدام کنید. دقت داشته باشید که ثبت نام این آزمون به صورت اینترنتی و از طریق سایت مرکز آزمون جهاد دانشگاهی انجام گرفته و نیازی به مراجعات حضوری وجود ندارد. در ادامه روش ورود به سایت مربوطه و نحوه انجام ثبت نام آزمون استخدام قوه قضاییه ۱۴۰۰ را برای شما آورده ایم تا از این نظر نداشته باشید.



زمان و سایت ثبت نام استخدام قوه قضاییه ۱۴۰۰

داوطلبان شرکت در آزمون استخدامی قوه قضاییه ۱۴۰۰ باید از زمان تعیین شده جهت ثبت نام اطلاع داشته و در این بازه زمانی به سامانه مربوطه مراجعه کنند. مهلت زمانی آزمون از طریق سامانه مرکز آزمون جهاد دانشگاهی اطلاع رسانی گردیده تا متقاضیان آگاهی کامل را از این زمان داشته باشند. طبق این اطلاعیه ها مهلت ثبت نام از روز سه شنبه ۱۹ بهمن ماه ۱۴۰۰ آغاز شده و به مدت ۱۰ روز ادامه خواهد داشت. در نتیجه کسانی که تمایل به نام نویسی در آزمون استخدامی مذکور دارند، باید در این بازه ده روزه اقدمات لازم جهت را انجام دهند. از آن جایی که هیچ گونه اشاره ای به تمدید زمان ثبت نام آزمون استخدام قوه قضاییه نشده است، ممکن است این زمان تمدید نشده و با پایان مهلت تعیین شده دیگر امکان نام نویسی وجود نداشته باشد. پس سعی کنید هر چه سریع تر و در بازه زمانی فوق فرآیند ثبت نام را انجام داده تا در ادامه با مشکل مواجه نشوید.

جدول زمان بندی فرآیند آزمون استخدامی قوه قضاییه ۱۴۰۰
زمان و مهلت ثبت نام ۱۹ بهمن لغایت ۲۸ بهمن
دریافت کارت ورود به جلسه از ۱۶ اسفند تا ۱۹ اسفند
زمان برگزاری آزمون ۱۹ اسفند
اعلام نتایج آزمون حدودا سه هفته تا یک ماه بعد از آزمون

کسانی که در بازه زمانی در نظر گرفته شده جهت ثبت نام اولیه نام نویسی خود را انجام داده باشند، می توانند از ۱۶ اسفند ماه ۱۴۰۰ به سامانه اینترنتی مربوطه مراجعه نموده و کارت ورود به جلسه خود را دریافت کنند. سایت ثبت نام آزمون استخدامی قوه قضاییه و دریافت کارت ورود به جلسه هم همان سامانه مرکز آزمون جهاد دانشگاهی است. در ادامه نحوه ورود و انجام ثبت نام در این سامانه را هم به صورت کامل برای شما توضیح خواهیم داد. زمان برگزاری این آزمون هم روز ۱۹ ام اسفند ماه ۱۴۰۰ تعیین شده است. یعنی داوطلبانی که در مهلت مقرر نام نویسی شان را انجام داده و کارت ورود به جلسه خود را هم دریافت کرده اند، می توانند در روز ۱۹ اسفند در جلسه آزمون استخدام قوه قضاییه ۱۴۰۰ حاضر شوند. معمولا مدتی در حدود سه هفته تا یک ماه بعد از برگزاری آزمون، نتایج اولیه از همین طریق اطلاع رسانی می شوند.

بیشتر بخوانید: ثبت نام آزمون استخدامی دیوان محاسبات کشور

به کانال تلگرام ما بپیوندید

به صفحه اینستاگرام ما بپیوندید

نحوه ثبت نام آزمون استخدامی قوه قضاییه ۱۴۰۰

اکنون که اطلاعات لازم را در مورد زمان ثبت نام آزمون استخدامی قوه قضاییه در اختیار دارید، در صورت تمایل به شرکت در این آزمون باید در مهلت زمانی تعیین شده به سایت ثبت نام مراجعه نموده و اقدمات لازم را انجام دهید. زیرا همان طور که گفتیم، نام نویسی در این آزمون استخدامی به صورت اینترنتی برگزار شده و نیازی به مراجعه حضوری داوطلبان به سازمان یا ارگان خاصی وجود ندارد. سامانه ثبت نام هم سایت مرکز آزمون جهاد دانشگاه است که برای برگزاری آزمون فوق با سازمان قوه قضائیه همکاری می کند. با توجه به این که افراد زیادی در سراسر کشور تمایل به ثبت نام در آزمون استخدام قوه قضاییه دارند، در این قسمت روش وارد شدن به سایت مربوطه و نحوه نام نویسی در آن را به صورت مفصل توضح خواهیم داد. در نتیجه به راحتی می توانید ثبت نام تان را تکمیل کرده و در این آزمون شرکت کنید.

جهت نام ثبت نام آنلاین در آزمون استخدامی قوه قضاییه ۱۴۰۰ لازم است یک سری اقدمات را به صورت پیوسته و گام به گام پشت سر بگذارید که در این جا به آن ها پرداخته ایم. این اقدامات مورد نیاز شامل موارد زیر می شوند:

  1. ۱در اولین قدم لازم است نشانی اینترنتی سایت مرکز آزمون جهاد دانشگاهی یعنی hrtc.ir را که در برگزاری آزمون با قوه قضائیه همکاری می کند، سرچ کنید. برای انجام ثبت نام اینترنتی در این آزمون باید از رایانه یا لپ تاپ استفاده نمایید تا در حین نام نویسی با مشکل مواجه نشوید.

    سایت استخدام قوه قضاییه

  2. ۲بعد از این که آدرس فوق را جست و جو کردید، اولین سامانه بالا آمده با عنوان «مرکز آزمون جهاد دانشگاهی» را کلیک کرده و به آن وارد شوید.
  3. ۳در ادامه به صفحه اصلی این سایت وارد شده و لینک مربوط به آزمون استخدام قوه قضاییه ۱۴۰۰ را مشاهده می کنید. در این بخش گزینه های متعددی قرار گرفته که هر کدام امکان انجام یک سری اقدمات را به شما می دهند. با توجه به این که جهت ثبت نام در آزمون پرداخت هزینه آن الزامی است، ابتدا بر روی گزینه «پرداخت هزینه» کلیک کرده و این مرحله را انجام دهید.

    هزینه ثبت نام آزمون استخدامی قوه قضاییه

  4. ۴سپس به صفحه دیگری وارد شده که لازم است اطلاعاتی از جمله کد ملی، شماره تلفن همراه، نام و نام خانوادگی تان را ارائه دهید. این اطلاعات را در کادرهای مشخص شده قرار داده و پس از وارد کردن کد امنیتی، تیک عبارت «اینجانب قبل از پرداخت هزینه تمامی مفاد دفترچه راهنما را با دقت مطالعه نمودم و تمامی شرایط شرکت در آزمون را دارا می باشم» را قرار دهید. در نهایت گزینه «پرداخت هزینه» را بزنید.

    مراحل ثبت نام آزمون استخدامی قوه قضاییه

  5. ۵در مرحله بعدی ثبت نام آزمون استخدام قوه قضاییه ۱۴۰۰ وارد صفحه پرداخت می شوید. در این بخش باید اطلاعات یک کارت بانکی که دارای رمز پویا است را وارد کرده و با استفاده از آن هزینه را پرداخت کنید. با واریز این هزینه یک کد به عنوان توکن ثبت نام به شما داده می شود.

    هزینه استخدام قوه قضاییه

  6. ۶بعد از این که هزینه را پرداخت کرده و توکن ثبت نام را هم دریافت نمودید، مجددا به صفحه اصلی برگشته و بر روی گزینه «ثبت نام» کلیک کنید.
  7. ۷این بار صفحه زیر را مشاهده می کنید که از شما درخواست می شود کد ملی و توکن ثبت نام را وارد کنید. این اطلاعات را در جایگاه خود قرار داده و پس از وارد کردن کد امنیتی موجود، گزینه «ثبت نام» را بزنید تا وارد مراحل اصلی نام نویسی آزمون شوید.

    راهنمای ثبت نام آزمون استخدامی قوه قضاییه

  8. ۸در ادامه لازم است فرم ثبت نام آزمون استخدامی قوه قضاییه را یکی پس از دیگری تکمیل کرده و وارد مرحله بعد شوید. اولین فرم مربوط به اطلاعات داوطلبی شما است. در این بخش باید اطلاعات هویتی، آدرس محل سکونت و وضعیت نظام وظیفه خود را تکمیل نمایید. بعد از تکمیل اطلاعات بر روی گزینه «ذخیره و ادامه» کلیک کنید.

    تکمیل اطلاعات داوطلبی استخدام قوه قضاییه

  9. ۹بخش بعدی مربوط به اطلاعات تحصیلی است. در این قسمت هم باید اطلاعات مربوط به مدرک تحصیلی، دانشگاه و معدل را به صورت دقیق وارد کرده و سپس گزینه «ذخیره و ادامه» را بزنید.

    تکمیل اطلاعات تحصیلی قوه قضاییه

  10. ۱۰در ادامه لازم است از بخش سهمیه ها، نوع سهمیه خود را مشخص نمایید. این موارد به طور کامل در دفترچه راهنمای ثبت نام توضیح داده شده اند. در صورتی که دارای یکی از سهمیه های 3، 5 و 25 درصد باشید باید آن ها را علامت بزنید. در غیر این صورت سهمیه آزاد را انتخاب کنید.

    سهمیه های آزمون استخدامی قوه قضاییه

  11. ۱۱در مرحله بعدی ثبت نام آزمون استخدامی قوه قضاییه باید شغل و محل تقاضا را مشخص نمایید. لیست رشته محل ها هم به طور کامل در دفترچه راهنمای آزمون قرار گرفته است. در صورتی که بومی محل مورد تقاضا هستید، تیک عبارت «من بومی هستم» را بزنید. در نهایت بر روی گزینه «ذخیره و ادامه» کلیک نمایید.

    استخدام شغل استخدام قوه قضاییه

  12. ۱۲اکنون به آخرین مرحله ورود اطلاعات رسیده و لازم است یک سری اطلاعات تکمیلی را هم وارد کنید. این اطلاعات شامل تلفن همراه، آدرس محل سکونت و تعیین استان و شهرستان محل آزمون می شوند. بعد از وارد کردن همه این موارد، گزینه «ذخیره و ادامه» را بزنید.

    تکمیل اطلاعات آزمون استخدامی قوه قضاییه

  13. ۱۳در نهایت یک صفحه از تمامی اطلاعاتی که وارد کرده اید برای تان نمایش داده می شود. مجددا این اطلاعات را بررسی نموده و از صحت آن ها مطمئن شوید. در صورتی که همه اطلاعات وارد شده برای ثبت نام آزمون استخدام قوه قضاییه صحیح می باشند، آن ها را تایید نمایید. با انجام این کار ثبت نام تان با موفقیت به پایان رسیده و یک کد رهگیری برای شما صادر می شود.

در این بخش نحوه ثبت نام آزمون استخدامی قوه قضاییه را به صورت کامل توضیح دادیم. با انجام این مراحل نام نویسی انجام گرفته و می توانید در زمان تعیین شده نسبت به شرکت در آزمون استخدامی اقدام کنید. دقت داشته باشید، کد رهگیری ثبت نام که پس از اتمام فرآیند به شما داده می شود را جایی یادداشت کرده و تا پایان مراحل آزمون نگه دارید.

بیشتر بخوانید: ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش

دانلود دفترچه ثبت نام آزمون استخدامی قوه قضاییه ۱۴۰۰

در بخش قبل روش ثبت نام در آزمون استخدام قوه قضاییه را به طور مفصل توضیح دادیم. اما دقت کنید که قبل از انجام فرآیند ثبت نام، حتما دفترچه راهنمای این آزمون را مطالعه نموده تا از اطلاعات مورد نیاز در این باره دسترسی داشته باشید. چرا که تمامی اطلاعات لازم از جمله شرایط ثبت نام در این آزمون، سهمیه های موجود و شرایط استفاده از آن ها، رشته محل های مختلف و به طور کلی رشته های مورد نیاز و سایر موارد این چنینی در دفترچه راهنمای توضیح داده شده اند. معمولا به محض آغاز مهلت زمانی ثبت نام، این دفترچه هم در سامانه مربوطه قرار می گیرد. پس شما به راحتی می توانید نسبت به دانلود این دفترچه راهنمای آزمون استخدامی قوه قضاییه ۱۴۰۰ و مطالعه آن اقدام کنید. البته در ادامه هم لینک مربوط به دانلود این دفترچه را قرار داده ایم تا در صوت تمایل به شرکت در این آزمون، امکان دانلود مستقیم آن را داشته باشید.

لینک دانلود دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون استخدامی قوه قضاییه ۱۴۰۰

شرایط استخدام قوه قضاییه ۱۴۰۰

همان طور که از ابتدای مطلب هم اشاره کردیم، برای ثبت نام در آزمون استخدام قوه قضاییه ۱۴۰۰ یک سری شرایط و چارچوب ها در نظر گرفته شده است و تنها واجدین شرایط مذکور امکان نام نویسی و شرکت در آزمون را خواهند داشت. بنابراین، قبل از این که فرآیند ثبت نام را آغاز کنید، حتما این شرایط را مطالعه کرده و از داشتن آن ها مطمئن شوید. زیرا در صورتی که داوطلبان واجد شرایط تعیین شده نباشند، حتی پس از ثبت نام و شرکت در آزمون، این موضوع احراز شده و از ادامه مراحل کنار گذاشته می شوند. علاوه بر این، هزینه پرداخت شده برای ثبت نام آزمون استخدامی قوه قضاییه هم به هیچ وجه استرداد نمی شود. با توجه به اهمیت این موضوع، در ادامه شرایط تعیین شده برای ثبت نام در آزمون استخدامی که شامل دو دسته شرایط عمومی و اختصاصی می شوند را به طور کامل بیان کرده ایم.

شرایط عمومی استخدام قوه قضاییه ۱۴۰۰

  • داشتن تابعیت جمهوری اسلامی ایران
  • نداشتن سابقه محكومیت جزائی مؤثر
  • عدم اعتیاد به دخانیات و مواد مخدر
  • داشتن توانائی جسمی و روانی متناسب با شغل مورد درخواست و عدم ابتلا به بیماری های مسری به تشخیص پزشك قانونی یا پزشك معتمد دادگستری جمهوری اسلامی ایران
  • اعتقاد به دین مبین اسلام و یا یكی از ادیان رسمی مصرّح در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران
  • دارا بودن مدارک تحصیلی دانشگاهی و یا مدارک همطراز (برای مشاغلی که مدارک همطراز در شرایط احراز آن ها پیش بینی شده است)
  • التزام به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران
  • نداشتن منع استخدامی در دستگاه های دولتی به موجب آراء مراجع قضائی و ذی صلاح
  • انجام خدمت دوره ضرورت یا معافیت دائم برای آقایان
  • داوطلبان استخدام قوه قضاییه نباید جزء نیروهای بازخرید خدمت دستگاه های اجرایی و بازنشسته باشند
  • به استناد ماده ۹۴ قانون مدیریت خدمات کشوری و ماده واحده قانون ممنوعیت تصدی بیش از یک شغل و پست سازمانی، کارکنانی که تصدی یکی از پست های سازمانی در هر یک از دستگاه های اجرایی را به صورت رسمی یا پیمانی دارا می باشند، پس از پذیرفته شدن، در زمان استخدام نباید جزء مستخدمین رسمی یا پیمانی سایر دستگاه های اجرایی باشند

شرایط اختصاصی استخدام قوه قضاییه ۱۴۰۰

  • داشتن حداقل بیست ( ۲۰ ) سال تمام و حداکثر سن سی و پنج ( ۳۵ ) سال تمام برای دارندگان مدارک فوق دیپلم و لیسانس و حداکثر سی و هشت ( ۳۸ ) سال تمام برای دارندگان مدارک تحصیلی فوق لیسانس و دکتری.
    تبصره ۱: جانبازان، آزادگان، فرزندان شهداء، فرزندان جانبازان ۲۵ ٪ و بالاتر و فرزندان آزادگان دارای سابقه یک سال اسارت و بالاتر از شرط حداکثر سن معاف می باشند.
    تبصره ۲: مواد ذیل به شرط ارائه مدارک و مستندات لازم از مراجع ذی ربط، به حداکثر سن مقرر اضافه خواهد شد.
    الف) پدر، مادر، همسر، خواهر و برادر شهید به میزان ۵ سال
    ب) داوطلبانی که در جبهه ها به طور داوطلبانه خدمت نموده اند، به میزان حضور در جبهه و هم چنین مدت زمان بستر ی شدن و یا استراحت پزشکی رزمندگان داوطلب در اثر مجروحیت در جبهه ها؛
    ج) میزان مدت خدمت ضرورت؛
  • اشتغال قبول شدگان از بدو استخدام قوه قضاییه در رشته شغلی پذیرفته شده و در منطقه جغرافیایی انتخابی حداقل به مدت ده ( ۱۰ ) سال الزامی خواهد بود (در ا ین مدت امكان انتقال و جا به جایی پذیرفته به هیچ عنوان وجود نداشته و تعهد محضر ی لازم از قبول شدگان اخذ خواهد شد.)
    تذکر: ملاک عمل در خصوص تار یخ فراغت از تحصیل، تاریخ فارغ التحصیلی مندرج در متن دانشنامه یا گواهینامه موقت تحصیلی و در مورد اتمام دوره خدمت ضرورت (تار یخ مندرج در قسمت خاتمه خدمت کارت پایان خدمت) و هم چنین در قسمت معافیت دائم (تار یخ مندرج در قسمت صدور کارت معافیت دائم) آخرین روز ثبت نام می باشد.
  • ملاک عمل در محاسبه سن افراد، آخر ین روز ثبت نام می باشد

بیشتر بخوانید: ثبت نام آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی

سایر مراحل استخدام قوه قضاییه ۱۴۰۰

اکنون که از شرایط و نحوه ثبت نام آزمون استخدامی قوه قضاییه به صورت کامل مطلع شده اید، به راحتی می توانید نسبت به نام نویسی در آن اقدام کنید. اما توجه داشته باشید که این آزمون تنها به امتحان کتبی محدود نشده و چند مرحله دیگر از جمله مصاحبه حضوری هم وجود دارد. برای اطلاع کامل شما از این موارد در ادامه سایر مراحل استخدام قوه قضاییه ۱۴۰۰ را هم بیان کرده ایم.

تعیین حدنصاب

متقاضیان شرکت در آزمون استخدامی برای کسب مجوز ورود به مراحل بعد باید حدنصاب های لازم را در آزمون کتبی به دست آورند. در واقع ملاک معرفی افراد به مرحله بعد بر اساس همین حدنصاب ها و سهمیه های قانونی خواهد بود. به این ترتیب که داوطلبان باید حداقل 50 درصد امتیاز نفر اول را کسب کرده باشند. این حدنصاب هم دارای ضریب وزنی 60 درصد برای حیطه تخصصی و 40 درصد رای حیطه عمومی می باشد.

انتخاب و اعلام لیست دو برابر ظرفیت جهت بررسی مدارک

بعد از این که نتایج اولیه بررسی شد، لیست دو برابر ظرفیت متقاضیان دارای حدنصاب لازم بر اساس امتیاز بالاتر در آزمون کتبی و سهمیه های قانونی جهت بررسی مدارک ارسال می شود. در این مرحله از استخدام قوه قضاییه مدارک داوطلبین بررسی و واجد شرایط بودن شان چک می شود.

انتخاب و اعلام لیست دو برابر ظرفیت جهت انجام مصاحبه استخدامی

در ادامه لیست دو برابر ظرفیت پذیرش از میان دارندگان حدنصاب های علمی که مدارک آن ها بررسی شده و مشکلی نداشته اند، برای انجام مصاحبه های حضوری فرستاده می شود.

معرفی به گزینش

بعد از این مصاحبه های حضوری هم از داوطلبان انجام گرفت، لیست یک برابر ظرفیت یا پذیرفته شدگان نهایی بر اساس نمره نهایی با وزن 70 درصد برای آزمون کتبی و 30 درصد برای مصاحبه حضوری به کارگزینی ارسال می شود.

بیشتر بخوانید: استخدام دانشگاه افسری ارتش

رشته های استخدام قوه قضاییه ۱۴۰۰

متقاضیان ثبت نام در آزمون استخدامی قوه قضاییه ۱۴۰۰ باید توجه داشته باشند که این آزمون جهت جذب نیروی انسانی در چند رشته مختلف برگزار می شود. بنابراین، قبل از انجام ثبت نام باید از این رشته ها اطلاع پیدا کرده و برای ثبت نام در رشته مورد نظر خود اقدام کنید. البته هر کدام از این رشته ها هم نیاز به یک سری شرایط خاص مانند مدرک تحصیلی در رشته دانشگاهی مرتبط دارند که تمامی این اطلاعات در دفترچه راهنمای آزمون استخدام قوه قضاییه به طور کامل توضیح داده شده اند. پس قبل از اقدام به نام نویسی در این آزمون، حتما بخش مربوط به رشته های مورد نیاز در دفترچه راهنما را مطالعه نمایید. هم چنین مدرک های تحصیلی لازم برای این رشته ها را هم بررسی کرده تا از انطباق مدرک تحصیلی خود با این موارد مطمئن شده و در ادامه مراحل با مشکل مواجه نشوید.

منبع : استخدام قوه قضاییه ۱۴۰۰

مقدمه

ثبت نام آزمون استخدامی قوه قضاییه ۱۴۰۰ از ۱۹ بهمن به منظور تامین نیروی انسانی مورد نیاز در این ارگان و سازمان های مربوطه انجام می گردد تا علاقه مندان استخدام قوه قضاییه بتوانند شانس خود را برای حضور در این سازمان امتحان کنند. مانند سایر سازمان های بزرگ کشور، قوه قضائیه نیز هر ساله جهت تامین کادر ادارای و اجرایی خود از طرق برگزاری آزمون های استخدامی اقدام به جذب نیروی توانمند و مستعد می کند. در این میان کسانی که تمایل به اشتغال در این سازمان دارند، باید در زمان تعیین شده فرآیند ثبت نام این آزمون را انجام دهند. توجه به زمان در نظر گر فته شده برای ثبت نام آزمون استخدام قوه قضاییه از اهمیت بالایی برخوردار است. زیرا افرادی که اقدمات لازم را در این بازه زمانی انجام ندهند، دیگر امکان شرکت در آزمون را نخواهند داشت. با توجه به اهمیت این موضوع، در ادامه به زمان ثبت نام و شرایط استخدام قوه قضاییه و هم چنین زمان دریافت کارت ورود به جلسه و اعلام نتایج می پردازیم.

ثبت نام آزمون استخدامی قوه قضاییه

لینک ثبت نام آزمون استخدامی قوه قضاییه

البته باید توجه داشته باشید که جهت ثبت نام در این آزمون یک سری شرایط هم وجود دارد که داوطلبان باید همه این موارد را دارا باشند. در صورتی که متقاضی هر کدام از این شرایط را نداشته باشد، امکان ثبت نام آزمون استخدامی قوه قضاییه و پذیرش در این سازمان برایش فراهم نخواهد بود. در صورتی هم که ثبت نام اولیه را انجام دهد، در مرحله بعد که مربوط به بررسی مدارک است، عدم واجد شرایط بودن احراز شده و از ادامه مراحل کنار گذاشته می شود. این شرایط را هم بیان خواهیم کرد تا با اگاهی کامل نسبت به انجام این فرآیند اقدام کنید. دقت داشته باشید که ثبت نام این آزمون به صورت اینترنتی و از طریق سایت مرکز آزمون جهاد دانشگاهی انجام گرفته و نیازی به مراجعات حضوری وجود ندارد. در ادامه روش ورود به سایت مربوطه و نحوه انجام ثبت نام آزمون استخدام قوه قضاییه ۱۴۰۰ را برای شما آورده ایم تا از این نظر نداشته باشید.



زمان و سایت ثبت نام استخدام قوه قضاییه ۱۴۰۰

داوطلبان شرکت در آزمون استخدامی قوه قضاییه ۱۴۰۰ باید از زمان تعیین شده جهت ثبت نام اطلاع داشته و در این بازه زمانی به سامانه مربوطه مراجعه کنند. مهلت زمانی آزمون از طریق سامانه مرکز آزمون جهاد دانشگاهی اطلاع رسانی گردیده تا متقاضیان آگاهی کامل را از این زمان داشته باشند. طبق این اطلاعیه ها مهلت ثبت نام از روز سه شنبه ۱۹ بهمن ماه ۱۴۰۰ آغاز شده و به مدت ۱۰ روز ادامه خواهد داشت. در نتیجه کسانی که تمایل به نام نویسی در آزمون استخدامی مذکور دارند، باید در این بازه ده روزه اقدمات لازم جهت را انجام دهند. از آن جایی که هیچ گونه اشاره ای به تمدید زمان ثبت نام آزمون استخدام قوه قضاییه نشده است، ممکن است این زمان تمدید نشده و با پایان مهلت تعیین شده دیگر امکان نام نویسی وجود نداشته باشد. پس سعی کنید هر چه سریع تر و در بازه زمانی فوق فرآیند ثبت نام را انجام داده تا در ادامه با مشکل مواجه نشوید.

جدول زمان بندی فرآیند آزمون استخدامی قوه قضاییه ۱۴۰۰
زمان و مهلت ثبت نام ۱۹ بهمن لغایت ۲۸ بهمن
دریافت کارت ورود به جلسه از ۱۶ اسفند تا ۱۹ اسفند
زمان برگزاری آزمون ۱۹ اسفند
اعلام نتایج آزمون حدودا سه هفته تا یک ماه بعد از آزمون

کسانی که در بازه زمانی در نظر گرفته شده جهت ثبت نام اولیه نام نویسی خود را انجام داده باشند، می توانند از ۱۶ اسفند ماه ۱۴۰۰ به سامانه اینترنتی مربوطه مراجعه نموده و کارت ورود به جلسه خود را دریافت کنند. سایت ثبت نام آزمون استخدامی قوه قضاییه و دریافت کارت ورود به جلسه هم همان سامانه مرکز آزمون جهاد دانشگاهی است. در ادامه نحوه ورود و انجام ثبت نام در این سامانه را هم به صورت کامل برای شما توضیح خواهیم داد. زمان برگزاری این آزمون هم روز ۱۹ ام اسفند ماه ۱۴۰۰ تعیین شده است. یعنی داوطلبانی که در مهلت مقرر نام نویسی شان را انجام داده و کارت ورود به جلسه خود را هم دریافت کرده اند، می توانند در روز ۱۹ اسفند در جلسه آزمون استخدام قوه قضاییه ۱۴۰۰ حاضر شوند. معمولا مدتی در حدود سه هفته تا یک ماه بعد از برگزاری آزمون، نتایج اولیه از همین طریق اطلاع رسانی می شوند.

بیشتر بخوانید: ثبت نام آزمون استخدامی دیوان محاسبات کشور

به کانال تلگرام ما بپیوندید

به صفحه اینستاگرام ما بپیوندید

نحوه ثبت نام آزمون استخدامی قوه قضاییه ۱۴۰۰

اکنون که اطلاعات لازم را در مورد زمان ثبت نام آزمون استخدامی قوه قضاییه در اختیار دارید، در صورت تمایل به شرکت در این آزمون باید در مهلت زمانی تعیین شده به سایت ثبت نام مراجعه نموده و اقدمات لازم را انجام دهید. زیرا همان طور که گفتیم، نام نویسی در این آزمون استخدامی به صورت اینترنتی برگزار شده و نیازی به مراجعه حضوری داوطلبان به سازمان یا ارگان خاصی وجود ندارد. سامانه ثبت نام هم سایت مرکز آزمون جهاد دانشگاه است که برای برگزاری آزمون فوق با سازمان قوه قضائیه همکاری می کند. با توجه به این که افراد زیادی در سراسر کشور تمایل به ثبت نام در آزمون استخدام قوه قضاییه دارند، در این قسمت روش وارد شدن به سایت مربوطه و نحوه نام نویسی در آن را به صورت مفصل توضح خواهیم داد. در نتیجه به راحتی می توانید ثبت نام تان را تکمیل کرده و در این آزمون شرکت کنید.

جهت نام ثبت نام آنلاین در آزمون استخدامی قوه قضاییه ۱۴۰۰ لازم است یک سری اقدمات را به صورت پیوسته و گام به گام پشت سر بگذارید که در این جا به آن ها پرداخته ایم. این اقدامات مورد نیاز شامل موارد زیر می شوند:

  1. ۱در اولین قدم لازم است نشانی اینترنتی سایت مرکز آزمون جهاد دانشگاهی یعنی hrtc.ir را که در برگزاری آزمون با قوه قضائیه همکاری می کند، سرچ کنید. برای انجام ثبت نام اینترنتی در این آزمون باید از رایانه یا لپ تاپ استفاده نمایید تا در حین نام نویسی با مشکل مواجه نشوید.

    سایت استخدام قوه قضاییه

  2. ۲بعد از این که آدرس فوق را جست و جو کردید، اولین سامانه بالا آمده با عنوان «مرکز آزمون جهاد دانشگاهی» را کلیک کرده و به آن وارد شوید.
  3. ۳در ادامه به صفحه اصلی این سایت وارد شده و لینک مربوط به آزمون استخدام قوه قضاییه ۱۴۰۰ را مشاهده می کنید. در این بخش گزینه های متعددی قرار گرفته که هر کدام امکان انجام یک سری اقدمات را به شما می دهند. با توجه به این که جهت ثبت نام در آزمون پرداخت هزینه آن الزامی است، ابتدا بر روی گزینه «پرداخت هزینه» کلیک کرده و این مرحله را انجام دهید.

    هزینه ثبت نام آزمون استخدامی قوه قضاییه

  4. ۴سپس به صفحه دیگری وارد شده که لازم است اطلاعاتی از جمله کد ملی، شماره تلفن همراه، نام و نام خانوادگی تان را ارائه دهید. این اطلاعات را در کادرهای مشخص شده قرار داده و پس از وارد کردن کد امنیتی، تیک عبارت «اینجانب قبل از پرداخت هزینه تمامی مفاد دفترچه راهنما را با دقت مطالعه نمودم و تمامی شرایط شرکت در آزمون را دارا می باشم» را قرار دهید. در نهایت گزینه «پرداخت هزینه» را بزنید.

    مراحل ثبت نام آزمون استخدامی قوه قضاییه

  5. ۵در مرحله بعدی ثبت نام آزمون استخدام قوه قضاییه ۱۴۰۰ وارد صفحه پرداخت می شوید. در این بخش باید اطلاعات یک کارت بانکی که دارای رمز پویا است را وارد کرده و با استفاده از آن هزینه را پرداخت کنید. با واریز این هزینه یک کد به عنوان توکن ثبت نام به شما داده می شود.

    هزینه استخدام قوه قضاییه

  6. ۶بعد از این که هزینه را پرداخت کرده و توکن ثبت نام را هم دریافت نمودید، مجددا به صفحه اصلی برگشته و بر روی گزینه «ثبت نام» کلیک کنید.
  7. ۷این بار صفحه زیر را مشاهده می کنید که از شما درخواست می شود کد ملی و توکن ثبت نام را وارد کنید. این اطلاعات را در جایگاه خود قرار داده و پس از وارد کردن کد امنیتی موجود، گزینه «ثبت نام» را بزنید تا وارد مراحل اصلی نام نویسی آزمون شوید.

    راهنمای ثبت نام آزمون استخدامی قوه قضاییه

  8. ۸در ادامه لازم است فرم ثبت نام آزمون استخدامی قوه قضاییه را یکی پس از دیگری تکمیل کرده و وارد مرحله بعد شوید. اولین فرم مربوط به اطلاعات داوطلبی شما است. در این بخش باید اطلاعات هویتی، آدرس محل سکونت و وضعیت نظام وظیفه خود را تکمیل نمایید. بعد از تکمیل اطلاعات بر روی گزینه «ذخیره و ادامه» کلیک کنید.

    تکمیل اطلاعات داوطلبی استخدام قوه قضاییه

  9. ۹بخش بعدی مربوط به اطلاعات تحصیلی است. در این قسمت هم باید اطلاعات مربوط به مدرک تحصیلی، دانشگاه و معدل را به صورت دقیق وارد کرده و سپس گزینه «ذخیره و ادامه» را بزنید.

    تکمیل اطلاعات تحصیلی قوه قضاییه

  10. ۱۰در ادامه لازم است از بخش سهمیه ها، نوع سهمیه خود را مشخص نمایید. این موارد به طور کامل در دفترچه راهنمای ثبت نام توضیح داده شده اند. در صورتی که دارای یکی از سهمیه های 3، 5 و 25 درصد باشید باید آن ها را علامت بزنید. در غیر این صورت سهمیه آزاد را انتخاب کنید.

    سهمیه های آزمون استخدامی قوه قضاییه

  11. ۱۱در مرحله بعدی ثبت نام آزمون استخدامی قوه قضاییه باید شغل و محل تقاضا را مشخص نمایید. لیست رشته محل ها هم به طور کامل در دفترچه راهنمای آزمون قرار گرفته است. در صورتی که بومی محل مورد تقاضا هستید، تیک عبارت «من بومی هستم» را بزنید. در نهایت بر روی گزینه «ذخیره و ادامه» کلیک نمایید.

    استخدام شغل استخدام قوه قضاییه

  12. ۱۲اکنون به آخرین مرحله ورود اطلاعات رسیده و لازم است یک سری اطلاعات تکمیلی را هم وارد کنید. این اطلاعات شامل تلفن همراه، آدرس محل سکونت و تعیین استان و شهرستان محل آزمون می شوند. بعد از وارد کردن همه این موارد، گزینه «ذخیره و ادامه» را بزنید.

    تکمیل اطلاعات آزمون استخدامی قوه قضاییه

  13. ۱۳در نهایت یک صفحه از تمامی اطلاعاتی که وارد کرده اید برای تان نمایش داده می شود. مجددا این اطلاعات را بررسی نموده و از صحت آن ها مطمئن شوید. در صورتی که همه اطلاعات وارد شده برای ثبت نام آزمون استخدام قوه قضاییه صحیح می باشند، آن ها را تایید نمایید. با انجام این کار ثبت نام تان با موفقیت به پایان رسیده و یک کد رهگیری برای شما صادر می شود.

در این بخش نحوه ثبت نام آزمون استخدامی قوه قضاییه را به صورت کامل توضیح دادیم. با انجام این مراحل نام نویسی انجام گرفته و می توانید در زمان تعیین شده نسبت به شرکت در آزمون استخدامی اقدام کنید. دقت داشته باشید، کد رهگیری ثبت نام که پس از اتمام فرآیند به شما داده می شود را جایی یادداشت کرده و تا پایان مراحل آزمون نگه دارید.

بیشتر بخوانید: ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش

دانلود دفترچه ثبت نام آزمون استخدامی قوه قضاییه ۱۴۰۰

در بخش قبل روش ثبت نام در آزمون استخدام قوه قضاییه را به طور مفصل توضیح دادیم. اما دقت کنید که قبل از انجام فرآیند ثبت نام، حتما دفترچه راهنمای این آزمون را مطالعه نموده تا از اطلاعات مورد نیاز در این باره دسترسی داشته باشید. چرا که تمامی اطلاعات لازم از جمله شرایط ثبت نام در این آزمون، سهمیه های موجود و شرایط استفاده از آن ها، رشته محل های مختلف و به طور کلی رشته های مورد نیاز و سایر موارد این چنینی در دفترچه راهنمای توضیح داده شده اند. معمولا به محض آغاز مهلت زمانی ثبت نام، این دفترچه هم در سامانه مربوطه قرار می گیرد. پس شما به راحتی می توانید نسبت به دانلود این دفترچه راهنمای آزمون استخدامی قوه قضاییه ۱۴۰۰ و مطالعه آن اقدام کنید. البته در ادامه هم لینک مربوط به دانلود این دفترچه را قرار داده ایم تا در صوت تمایل به شرکت در این آزمون، امکان دانلود مستقیم آن را داشته باشید.

لینک دانلود دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون استخدامی قوه قضاییه ۱۴۰۰

شرایط استخدام قوه قضاییه ۱۴۰۰

همان طور که از ابتدای مطلب هم اشاره کردیم، برای ثبت نام در آزمون استخدام قوه قضاییه ۱۴۰۰ یک سری شرایط و چارچوب ها در نظر گرفته شده است و تنها واجدین شرایط مذکور امکان نام نویسی و شرکت در آزمون را خواهند داشت. بنابراین، قبل از این که فرآیند ثبت نام را آغاز کنید، حتما این شرایط را مطالعه کرده و از داشتن آن ها مطمئن شوید. زیرا در صورتی که داوطلبان واجد شرایط تعیین شده نباشند، حتی پس از ثبت نام و شرکت در آزمون، این موضوع احراز شده و از ادامه مراحل کنار گذاشته می شوند. علاوه بر این، هزینه پرداخت شده برای ثبت نام آزمون استخدامی قوه قضاییه هم به هیچ وجه استرداد نمی شود. با توجه به اهمیت این موضوع، در ادامه شرایط تعیین شده برای ثبت نام در آزمون استخدامی که شامل دو دسته شرایط عمومی و اختصاصی می شوند را به طور کامل بیان کرده ایم.

شرایط عمومی استخدام قوه قضاییه ۱۴۰۰

  • داشتن تابعیت جمهوری اسلامی ایران
  • نداشتن سابقه محكومیت جزائی مؤثر
  • عدم اعتیاد به دخانیات و مواد مخدر
  • داشتن توانائی جسمی و روانی متناسب با شغل مورد درخواست و عدم ابتلا به بیماری های مسری به تشخیص پزشك قانونی یا پزشك معتمد دادگستری جمهوری اسلامی ایران
  • اعتقاد به دین مبین اسلام و یا یكی از ادیان رسمی مصرّح در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران
  • دارا بودن مدارک تحصیلی دانشگاهی و یا مدارک همطراز (برای مشاغلی که مدارک همطراز در شرایط احراز آن ها پیش بینی شده است)
  • التزام به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران
  • نداشتن منع استخدامی در دستگاه های دولتی به موجب آراء مراجع قضائی و ذی صلاح
  • انجام خدمت دوره ضرورت یا معافیت دائم برای آقایان
  • داوطلبان استخدام قوه قضاییه نباید جزء نیروهای بازخرید خدمت دستگاه های اجرایی و بازنشسته باشند
  • به استناد ماده ۹۴ قانون مدیریت خدمات کشوری و ماده واحده قانون ممنوعیت تصدی بیش از یک شغل و پست سازمانی، کارکنانی که تصدی یکی از پست های سازمانی در هر یک از دستگاه های اجرایی را به صورت رسمی یا پیمانی دارا می باشند، پس از پذیرفته شدن، در زمان استخدام نباید جزء مستخدمین رسمی یا پیمانی سایر دستگاه های اجرایی باشند

شرایط اختصاصی استخدام قوه قضاییه ۱۴۰۰

  • داشتن حداقل بیست ( ۲۰ ) سال تمام و حداکثر سن سی و پنج ( ۳۵ ) سال تمام برای دارندگان مدارک فوق دیپلم و لیسانس و حداکثر سی و هشت ( ۳۸ ) سال تمام برای دارندگان مدارک تحصیلی فوق لیسانس و دکتری.
    تبصره ۱: جانبازان، آزادگان، فرزندان شهداء، فرزندان جانبازان ۲۵ ٪ و بالاتر و فرزندان آزادگان دارای سابقه یک سال اسارت و بالاتر از شرط حداکثر سن معاف می باشند.
    تبصره ۲: مواد ذیل به شرط ارائه مدارک و مستندات لازم از مراجع ذی ربط، به حداکثر سن مقرر اضافه خواهد شد.
    الف) پدر، مادر، همسر، خواهر و برادر شهید به میزان ۵ سال
    ب) داوطلبانی که در جبهه ها به طور داوطلبانه خدمت نموده اند، به میزان حضور در جبهه و هم چنین مدت زمان بستر ی شدن و یا استراحت پزشکی رزمندگان داوطلب در اثر مجروحیت در جبهه ها؛
    ج) میزان مدت خدمت ضرورت؛
  • اشتغال قبول شدگان از بدو استخدام قوه قضاییه در رشته شغلی پذیرفته شده و در منطقه جغرافیایی انتخابی حداقل به مدت ده ( ۱۰ ) سال الزامی خواهد بود (در ا ین مدت امكان انتقال و جا به جایی پذیرفته به هیچ عنوان وجود نداشته و تعهد محضر ی لازم از قبول شدگان اخذ خواهد شد.)
    تذکر: ملاک عمل در خصوص تار یخ فراغت از تحصیل، تاریخ فارغ التحصیلی مندرج در متن دانشنامه یا گواهینامه موقت تحصیلی و در مورد اتمام دوره خدمت ضرورت (تار یخ مندرج در قسمت خاتمه خدمت کارت پایان خدمت) و هم چنین در قسمت معافیت دائم (تار یخ مندرج در قسمت صدور کارت معافیت دائم) آخرین روز ثبت نام می باشد.
  • ملاک عمل در محاسبه سن افراد، آخر ین روز ثبت نام می باشد

بیشتر بخوانید: ثبت نام آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی

سایر مراحل استخدام قوه قضاییه ۱۴۰۰

اکنون که از شرایط و نحوه ثبت نام آزمون استخدامی قوه قضاییه به صورت کامل مطلع شده اید، به راحتی می توانید نسبت به نام نویسی در آن اقدام کنید. اما توجه داشته باشید که این آزمون تنها به امتحان کتبی محدود نشده و چند مرحله دیگر از جمله مصاحبه حضوری هم وجود دارد. برای اطلاع کامل شما از این موارد در ادامه سایر مراحل استخدام قوه قضاییه ۱۴۰۰ را هم بیان کرده ایم.

تعیین حدنصاب

متقاضیان شرکت در آزمون استخدامی برای کسب مجوز ورود به مراحل بعد باید حدنصاب های لازم را در آزمون کتبی به دست آورند. در واقع ملاک معرفی افراد به مرحله بعد بر اساس همین حدنصاب ها و سهمیه های قانونی خواهد بود. به این ترتیب که داوطلبان باید حداقل 50 درصد امتیاز نفر اول را کسب کرده باشند. این حدنصاب هم دارای ضریب وزنی 60 درصد برای حیطه تخصصی و 40 درصد رای حیطه عمومی می باشد.

انتخاب و اعلام لیست دو برابر ظرفیت جهت بررسی مدارک

بعد از این که نتایج اولیه بررسی شد، لیست دو برابر ظرفیت متقاضیان دارای حدنصاب لازم بر اساس امتیاز بالاتر در آزمون کتبی و سهمیه های قانونی جهت بررسی مدارک ارسال می شود. در این مرحله از استخدام قوه قضاییه مدارک داوطلبین بررسی و واجد شرایط بودن شان چک می شود.

انتخاب و اعلام لیست دو برابر ظرفیت جهت انجام مصاحبه استخدامی

در ادامه لیست دو برابر ظرفیت پذیرش از میان دارندگان حدنصاب های علمی که مدارک آن ها بررسی شده و مشکلی نداشته اند، برای انجام مصاحبه های حضوری فرستاده می شود.

معرفی به گزینش

بعد از این مصاحبه های حضوری هم از داوطلبان انجام گرفت، لیست یک برابر ظرفیت یا پذیرفته شدگان نهایی بر اساس نمره نهایی با وزن 70 درصد برای آزمون کتبی و 30 درصد برای مصاحبه حضوری به کارگزینی ارسال می شود.

بیشتر بخوانید: استخدام دانشگاه افسری ارتش

رشته های استخدام قوه قضاییه ۱۴۰۰

متقاضیان ثبت نام در آزمون استخدامی قوه قضاییه ۱۴۰۰ باید توجه داشته باشند که این آزمون جهت جذب نیروی انسانی در چند رشته مختلف برگزار می شود. بنابراین، قبل از انجام ثبت نام باید از این رشته ها اطلاع پیدا کرده و برای ثبت نام در رشته مورد نظر خود اقدام کنید. البته هر کدام از این رشته ها هم نیاز به یک سری شرایط خاص مانند مدرک تحصیلی در رشته دانشگاهی مرتبط دارند که تمامی این اطلاعات در دفترچه راهنمای آزمون استخدام قوه قضاییه به طور کامل توضیح داده شده اند. پس قبل از اقدام به نام نویسی در این آزمون، حتما بخش مربوط به رشته های مورد نیاز در دفترچه راهنما را مطالعه نمایید. هم چنین مدرک های تحصیلی لازم برای این رشته ها را هم بررسی کرده تا از انطباق مدرک تحصیلی خود با این موارد مطمئن شده و در ادامه مراحل با مشکل مواجه نشوید.

منبع : استخدام قوه قضاییه ۱۴۰۰

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : -1

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 153
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 7
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 12
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 46
  • بازدید ماه : 137
  • بازدید سال : 312
  • بازدید کلی : 28207
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی