loading...

heyvatech

heyvatech

بازدید : 24
چهارشنبه 22 دی 1400 زمان : 15:18

سایت سنجش کارشناسی ارشد به منظور انجام اقدامات لازم پیرامون آزمون های مربوطه به مقطع عالی ارشد فعالیت می کند با توجه به اینکه ثبت نام ، انتخاب رشته و اعلام نتایج کنکور کارشناسی ارشد از طریق سایت سنجش ارشد انجام می شود مطلب امروز را به آن اختصاص داده یم.

همان طور که می دانیم، سالانه بسیاری از افراد داوطلب شرکت در دوره فوق لیسانس رشته های تحصیلی مختلف می باشند. دلایل شرکت در این دوره ها بسیار متنوع بوده و از بالا بردن سطح علمی تا به دست آوردن شغلی بهتر و مناسب تر را شامل می شوند. به هر حال، داوطلبان باید به عنوان اولین مرحله برای شرکت در دوره کارشناسی ارشد، به سایت ثبت نام کارشناسی ارشد مراجعه کرده و اقدمات لازم را از این طریق انجام دهند. برای ورود به بسیاری از رشته ها و دانشگاه ها نیاز به شرکت در آزمون سراسری وجود دارد؛ اما شرکت در برخی دانشگاه ها و رشته ها هم بدون آزمون و صرفا بر اساس سوابق تحصیلی امکان پذیر است.

سایت سنجش ارشد

ورود به سایت سنجش ارشد

پس شما می توانید برای ثبت نام در رشته های با آزمون یا بدون آزمون دانشگاه های مختلف، از طریق سایت سنجش ثبت نام ارشد اقدام کنید. البته توجه داشته باشید که این سامانه تنها وظیفه ثبت نام را بر عهده نداشته و در ادامه سایر مراحل مربوط به آزمون ارشد هم از این طریق برگزار می شود. بعد از انجام ثبت نام، داوطلبان باید در آزمون مربوطه که توسط سازمان سنجش برگزار می شود، شرکت کنند. در ادامه نتایج آزمون آن ها از طریق سایت اعلام نتایج ارشد منتشر خواهد شد. بنابراین داوطلبان می توانند از نتیجه آزمون خود با خبر شده و اطلاعات کاملی در این باره به دست آورند. بعد از اعلام نتایج هم مجددا داوطلبان باید از طریق سایت انتخاب رشته ارشد نسبت به انتخاب رشته ها و دانشگاه های در اولویت خود اقدام نمایند. در ادامه نتایج نهایی در این سامانه اطلاع رسانی شده و هر فرد از رشته و دانشگاه محل قبولی خود با خبر می شود. در ادامه مطلب به طور کامل به این سامانه و خدمات آن می پردازیم.



سایت سنجش ثبت نام کارشناسی ارشد

همان طور که اشاره کردیم، تمام مراحل لازم برای شرکت در دوره فوق لیسانس از طریق سایت سنجش کارشناسی ارشد انجام می گیرد. از جمله مهم ترین مراحل ورود به این دوره ها، انجام فرآیند ثبت نام می باشد. چه بخواهید در رشته ها و دانشگاه های با آزمون مقطع ارشد شرکت کنید و چه تصمیم داشته باشید در رشته های بدون آزمون این مقطع ادامه تحصیل دهید، در اولین مرحله باید به سایت ثبت نام کارشناسی ارشد مراجعه نموده و اقدامات لازم را از این طریق انجام دهید. البته در هر صورت ابتدا باید دفترچه راهنمای مربوطه را از همین طریق دانلود کرده و مطالعه نمایید. زیرا تمام شرایط و نکات لازم برای ثبت نام در مقطع کارشناسی ارشد در این دفترچه ها توضیح داده شده است. در این بخش توضیحات کاملی در مورد سایت سنجش ارشد و نحوه انجام ثبت نام در این سامانه برای شرکت در دوره های کارشناسی ارشد بیان می کنیم تا آشنایی جامعی با این سامانه و روش استفاده از آن داشته باشید.

افرادی که قصد شرکت در دوره های کارشناسی ارشد در رشته ها و دانشگاه های با آزمون را دارند، ابتدا باید به این سامانه وارد شده و در ادامه ثبت نام خود را از این طریق انجام دهند. البته همان گونه که اشاره کردیم، سایت اعلام نتایج ارشد و سایت انتخاب رشته آن هم دقیقا همین سامانه می باشد که در ادامه به آن ها خواهیم پرداخت. اما اکنون در این بخش نحوه ورود به این سامانه و انجام ثبت نام در آزمون های کارشناسی ارشد را بیان خواهیم کرد. جهت وارد شدن به این سایت و انجام ثبت نام در آزمون هر ارشد هر سال باید مراحل زیر را طی کنید:

  1. در ابتدا لازم است نشانی اینترنتی سازمان سنجش آموزش کشور یعنی www.sanjesh.org را در مرورگر خود قرار داده و جست و جو کنید. سعی کنید برای انجام ثبت نام در این آزمون یا استفاده از سایت انتخاب رشته ارشد، همیشه از رایانه یا لپ تاپ جهت ورود استفاده نمایید. زیرا با توجه به حساسیت بالای ثبت نام و انتخاب رشته کارشناسی ارشد، امکان خطا و ایجاد مشکل در هنگام استفاده از گوشی های موبایل وجود دارد.
  2. به هر حال، بعد از این که آدرس فوق را در مرورگر خود سرچ نمودید، باید اولین سایت بالا آمده در لیست نتایج گوگل که مربوط به سازمان سنجش آموزش کشور می باشد را کلیک کرده و به آن وارد شوید.

     ورود به سایت سنجش ثبت نام کارشناسی ارشد

  3. در ادامه به صفحه اصلی سامانه سازمان سنجش وارد شده و تصویری به شکل زیر را مشاهده می کنید. در بخش سمت راست این صفحه منویی را می بینید که تعدادی گزینه های رنگی در آن وجود دارد. برای ورود به سایت سنجش ارشد ، باید از این منو گزینه «کارشناسی ارشد» که به عنوان دومین گزینه در لیست قرار گرفته است را انتخاب نمایید.

    سایت سنجش ثبت نام کارشناسی ارشد

  4. سپس به صفحه مربوط به سایت سنجش کارشناسی ارشد وارد خواهید شد. در این قسمت تمام اطلاعیه های لازم در رابطه با ثبت نام در این دوره تحصیلی قرار می گیرد. از جمله مهم ترین این موارد شامل اطلاعیه های ثبت نام، دریافت دفترچه راهنمای ثبت نام و موارد این چنینی دیگر می شوند. البته شما هم چنین می توانید به صورت مستقیم عبارت «سامانه سنجش کارشناسی ارشد» را در مرورگر خود جست و جو کنید تا لینک مربوط به بخش ارشد سایت سنجش بالا آمده و با کلیک بر روی آن، مستقیما به این بخش وارد شوید.

    سایت سنجش کارشناسی ارشد

با انجام این مراحل ساده شما می توانید به سامانه ثبت نام کارشناسی ارشد وارد شده و اطلاعیه های مربوطه به این دوره تحصیلی را در این بخش مشاهده نمایید. در صورتی که قصد ثبت نام در آزمون کارشناسی ارشد را داشته باشید هم لازم است بعد از ورود به این بخش، اقداماتی را انجام دهید که در ادامه آن ها را برای شما آورده ایم. این اقدامات لازم برای ثبت نام در آزمون کارشناسی ارشد شامل موارد زیر می باشند:

  1. همان طور که گفتیم، تمام اطلاعیه های مربوط به این دوره تحصیلی در سایت ثبت نام کارشناسی ارشد قرار می گیرند. در صورتی که در زمان اعلام شده برای ثبت نام در آزمون ارشد به این سامانه مراجعه کرده باشید، لینکی تحت عنوان «سامانه جامع آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال آزمون (ثبت نام)» مشاهده می کنید. باید بر روی این لینک کلیک کرده تا وارد مراحل بعدی ثبت نام آزمون شوید.

    اطلاعیه های سایت سنجش ارشد

  2. در مرحله بعد وارد صفحه دیگری می شوید که باید هزینه شرکت در این آزمون را بپردازید. این کار با خرید کارت اعتباری انجام می گیرد. کافی است از منو موجود در سمت راست این صفحه گزینه «خرید سریال ثبت نام» را انتخاب کنید.

    سایت سنجش ارشد

  3. در ادامه به صفحه پرداخت منتقل شده و باید با استفاده از کارتی که رمز پویا داشته باشد، این هزینه را بپردازید. با پرداخت هزینه آزمون، سریال ثبت نام برای شما صادر خواهد شد. در نتیجه امکان ثبت نام در آزمون ارشد برای شما فراهم خواهد بود.

    خرید اینترنتی کارت اعتباری سازمان سنجش

  4. بعد از این که هزینه آزمون را پراخت کرده و سریال ثبت نام را هم دریافت نمودید، مجددا باید به صفحه ورودی ثبت نام در سایت سنجش ارشد مراجعه کرده و این بار گزینه «ثبت نام» را از منو موجود در سمت راست این صفحه انتخاب کنید.

    ثبت نام سایت سنجش کشور

  5. در صفحه جدید از شما درخواست می شود تا سریال ثبت نام تان را وارد کنید. سریالی که با پرداخت آزمون دریافت کرده اید در این کادر قرار داده و بعد از وارد کردن کد امنیتی، گزینه «ورود به سیستم» را بزنید.

    ثبت نام در آزمون کارشناسی ارشد

  6. در ادامه وارد مراحل اصلی ثبت نام خواهید شد. در اولین مرحله لازم است یک عکس پرسنلی مناسب با فرمت های ارائه شده در دفترچه راهنمای ثبت نام بارگذاری شود. بعد از بارگذاری عکس مناسب، باید گزینه «ارسال عکس» را بزنید.

    شرکت در آزمون کارشناسی ارشد

  7. در ادامه به فرم ثبت نام می رسید. این فرم یکی از مهم ترین مراحل فرآیند ثبت نام شما به حساب می آید که لازم است تمام اطلاعات درخواستی از جمله اطلاعات هویتی، تحصیلی، ارتباطی و سایر موارد را با دقت در آن وارد کنید. در نهایت و بعد از پشت سر گذاشتن تمام مراحل و تکمیل اطلاعات، اطلاعات ثبت نامی شما به طور کامل د یک صفحه نمایش داده می شود که می توانید آن را پرینت گیرید. از جمله اطلاعات مهم موجود در این صفحه شامل شماره پرونده و کد پیگیری صادر شده برای شما می باشند که در ادامه مراحل آزمون و هنگام مراجعه به سایت اعلام نتایج ارشد یا انجام انتخاب رشته به آن ها نیاز خواهید داشت.

    اطلاعات ثبت نام آزمون ارشد

با طی کردن این مراحل، فرآیند ثبت نام شما در آزمون کارشناسی ارشد انجام می گیرد. در صورتی که قصد شرکت در دوره های بدون آزمون ارشد را هم داشته باشید، باز هم باید از طریق همین سامانه اقدام کنید. کافی است بعد از ورود به سایت سنجش کارشناسی ارشد ، لینک مربوط به دوره های بدون آزمون و صرفا بر اساس سوابق تحصیلی را انتخاب نمایید. نحوه ثبت نام در این دوره ها هم تا حد زیادی شبیه به روش ثبت نام آزمون ارشد می باشد. بنابراین، به راحتی می توانید جهت ثت نام در این دوره ا اقدام نمایید. البته تنها تفاوت مهم ثبت نام در این دوره ها، انتخاب رشته ها و دانشگاه های مورد علاقه در هنگام ثبت نام می باشد.

سایت سنجش انتخاب رشته کارشناسی ارشد

در بخش قبل توضیحات کاملی در مورد سایت ثبت نام کارشناسی ارشد و نحوه انجام این کار از طریق سامانه مذکور ارائه دادیم. بنابراین، اکنون شناخت کاملی از این سامانه داشته و می توانید به راحتی نسبت به استفاده از آن برای انجام ثبت نام دوره های ارشد اقدام کنید. اما همان طور که گفتیم، تنها وظیفه سایت سنجش ارشد انجام ثبت نام این آزمون ها نمی باشد. بلکه در ادامه امکان مشاهده نتایج اولیه و انتخاب رشته هم از طریق این سامانه وجود دارد. داوطلبانی که نسبت به ثبت نام در آزمون های کارشناسی ارشد اقدام می کنند، باید در زمان تعیین شده توسط سازمان سنجش در این آزمون ها شرکت کرده و در ادامه جهت مشاهده اولیه نتایج و انجام انتخاب رشته اقدام نمایند. برای انجام این کار باید به سایت انتخاب رشته ارشد مراجعه شود. با توجه به اهمیت این سامانه برای داوطلبان، در ادامه به بیان آن و روش انجام انتخاب رشته از این طریق می پردازیم.

داوطلبان برای ورود به سایت انتخاب رشته سازمان سنجش هم لازم است مراحلی مشابه با ورود به سامانه ثبت نام ارشد را طی کنند. این مراحل لازم برای ورود به سامانه انتخاب رشته به شرح زیر می باشند:

  1. در اولین قدم باید نشانی اینترنتی سازمان سنجش را سرچ نمایید. برای این کاز آدرس اینترنتی www.sanjesh.org را در مرورگر خود قرار داده و جست و جو نمایید.
  2. بعد از نمایش داده شدن نتایج جست و جوی شما توسط گوگل، باید اولین سایت با عنوان «سازمان سنجش» را انتخاب کرده و به آن وارد شوید.

    ورود به سایت سنجش انتخاب رشته کارشناسی ارشد

  3. پس از ورود به سامانه اصل سازمان سنجش و آموزش کشور، باید از طریق منو موجود در سمت راست این صفحه گزینه «کارشناسی ارشد» را انتخاب کنید. به این ترتیب می توانید به سامانه انتخاب رشته ارشد وارد شده و از این طریق نسبت به انجام انتخاب رشته اقدام نمایید.

    سایت سنجش انتخاب رشته ارشد

  4. در ادامه به سایت سنجش کارشناسی ارشد وارد شده و تصویری به شکل زیر را مشاهده خواهید کرد. در این بخش لینک های مربوط به این دوره تحصیلی قرار داده شده اند و شما می توانید لینک مربوط به فرآیندی که قصد انجام آن را دارید، انتخاب کنید.

    سایت سنجش انتخاب رشته کارشناسی ارشد

همان طور که مشاهده کردید، با پشت سر گذاشتن این مراحل ساده می توانید به سایت انتخاب رشته ارشد وارد شوید. بعد از ورود به این سامانه خواهید توانست فرآیند انتخاب رشته و هم چنین مشاهده نتایج اولیه آزمون را از این طریق انجام دهد. با توجه به اهمیت بسیار زیاد فرآیند انتخاب رشته در آزمون های ارشد، در ادامه نحوه انجام این کار را هم برای شما بیان خواهیم کرد. جهت انجام انتخاب رشته در این سامانه کافی است مراحل زیر را به صورت گام به گام و دقیقی طی کنید.

  1. در اولین مرحله باید لینکی با عنوان «سامانه جامع آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال آزمون (کارنامه اولیه و انتخاب رشته)» را انتخاب کنید. در صورتی که در زمان تعیین شده برای اعلام نتایج اوله و نتخاب رشته به سایت انتخاب رشته ارشد مراجعه کرده باشید، این لینک را مشاهده خواهید کرد.

    سایت اعلام نتایج کنکور کارشناسی ارشد

  2. در ادامه به صفحه دیگری مانند تصویر زیر وارد می شوید که باید در این صفحه از منو موجود در سمت راست، گزینه «ورود به سیستم» را انتخاب کنید.

    سایت آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته

  3. سپس مشاهده می کنید که دو راه جهت ورود به سامانه انتخاب رشته برای شما وجود دارد. یکی استفاده از شماره پرونده و کد پیگیری ثبت نام می باشد و دیگری استفاده از شماره پرونده به همراه کد ملی است. همان طور که در بخش قبل گفتیم، بعد از تکمیل فرآیند ثبت نام در سایت ثبت نام کارشناسی ارشد شماره پرونده و کد پیگیری به شما داده می شود. هر کدام از این اطلاعات را که در اختیار دارید، وارد کرده و بعد از قرار دادن کد امنیتی در جایگاه خود، گزینه «ورود به سیستم» را بزنید.

    سایت اعلام نتایج کارشناسی ارشد

  4. در ادامه به بخش میز کار خود وارد می شوید. همان طور که می بینید، گزینه های مختلفی برای مشاهده نتایج اولیه آزمون و انجام انتخاب رشته وجود دارد. اگر قبلا نتایج اولیه را مشاهده کرده اید، می توانید گزینه «انتخاب رشته» را انتخاب نمایید. در غیر این صورت ابتدا نتایح را مشاهده کرده و بعد از تحلیل مناسب آن، به بخش انتخاب رشته وارد شوید.

    مشاهده نتایج اولیه آزمون کارشناسی ارشد

  5. در ادامه باید یک سری اطلاعات مهم را در این بخش از سایت سنجش ارشد تکمیل نمایید. این اطلاعات را با دقت تکمیل کرده و به مرحله بعد بروید.

    وارد کردن اطلاعات در سایت سنجش کشور

  6. در نهایت نوبت به ثبت کد رشته های مورد نظر می رشد. سعی کنید ابتدا کد رشته ها را انتخاب کرده و در این قسمت آن ها را با دقت وارد نمایید تا دچار اشتباه نشوید. البته بعد از وارد کردن هر کد رشته، نام رشته و دانشگاه رو به روی ان ظاهر می شود تا داوطلبین با کم ترین احتمال خطا مواجه باشند. بعد از ورود همه کد رشته ها، گزینه «تایید و ادامه» را بزنید تا انتخاب رشته شما ثبت گردد.

    سامانه انتخاب رشته ارشد

این موارد هم مراحل لازم برای انجام انتخاب رشته در سایت سنجش کارشناسی ارشد می باشند. در ادامه با اعلام زمان انتشار نتایج نهایی از سوی سازمان سنجش آموزش کشور هم می توانید از طریق همین سایت نتایج نهایی خود را مشاهده کنید. در ادامه نحوه ورود به سایت اعلام نتایج ارشد و روش مشاهده این نتیجه ها را هم برای شما توضیح خواهیم داد.

سایت سنجش نتایج کارشناسی ارشد

شاید یکی از حساس ترین مراحل موجود در فرآیند آزمون ارشد هر سال را بتوان همین بخش مشاهده نتایج آن دانست. با توجه به این که اکنون نحوه استفاده از سایت انتخاب رشته ارشد را می دانید، به راحتی می توانید انتخاب رشته خود را در این آزمون انجام دهید. بنابراین بعد از انجام انتخاب رشته، هم زمان با اعلام انتشار نتایج نهایی کنکور ارشد در سایت سازمان سنجش کشور، باید به این سامانه مراجعه نموده و از نتایج نهایی خود مطلع شوید. در واقع با مراجعه به سایت اعلام نتایج ارشد شما می توانید رشته و دانشگاه محل قبولی خود را مشاهده کرده و جهت انجام مراحل ثبت نام در دانشگاه محل قبولی، اقدام نمایید. با توجه به اهمیت و حساسیت بالای مشاهده نتایج کارشناسی ارشد، در این بخش هم به سامانه اعلام نتایج ارشد پرداخته و روش مشاهده نتایج نهایی از این طریق را برای شما بیان خواهیم کرد.

جهت ورود به سامانه اعلام نتایج هم لازم است مراحلی مشابه با مراحل ورود به سایت ثبت نام کارشناسی ارشد را طی کنید. در ادامه به طور مختصر اقدامت لازم برای ورود به این سامانه را توضیح خواهیم داد:

  1. ابتدا باید نشانی اینترنتی سازمان سنجش آموزش کشور را در مرورگر خود سرچ کرده و به آن وارد شوید.
  2. بعد از ورود به صفحه اصلی سامانه سنجش، لازم است از طریق منو رنگی موجود در سمت راست اینت صفحه گزینه «کارشناسی ارشد» را انتخاب نمایید.

    سایت سنجش کشور

  3. در نهایت شما به سایت سنجش کارشناسی ارشد وارد شده و می توانید از این طریق نسبت به مشاهده نتایج نهایی آزمون کارشناسی ارشد خود اقدام کنید.

    سایت سنجش کارشناسی ارشد

بعد از انجام این اقدامت شما به سامانه اعلام نتایج آزمون کارشناسی ارشد وارد شده و می توانید از این طریق از رشته و دانشگاه محل قبولی خود را که به صورت نهایی مشخص شده است، مطلع شوید. در ادامه نحوه مشاهده نتیجه آزمون از طریق سایت اعلام نتایج ارشد را هم برای شما بیان کرده ایم تا در این زمینه هم با مشکلی مواجه نباید. جهت این امر هم لازم است اقداماتی را به شرح زیر انجام دهید.

  1. در اولین مرحله باید لینک مربوط به اطلاعیه اعلام نتایج نهایی آزمون ارشد سال آزمون خود را از طریق سایت سنجش ارشد انتخاب نمایید.

    سایت سنجش نتایج کارشناسی ارشد

  2. در ادامه وارد صفحه دیگری می شوید که جهت مشاهده نتایج باید از منو موجود در سمت راست و بالای این صفحه، گزینه «ورود به سیستم» را بزنید.

    سایت مشاهده نتایج نهایی کنکور ارشد

  3. سپس به بخش ورود به حساب کارری خود خواهید شد. همانند مشاهده نتایج اولیه و انجام انتخاب رشته، برای ورود به این بخش یا باید شماره پرونده و کد پیگیری و یا شماره پرونده و کد ملی خود را وارد کنید. بعد از این که هر کدام از این اطلاعات را وارد نمودید، باید کد امنیتی را هم د کادر مربوطه قرار داده و گزینه «ورود به سیستم» را بزنید.

    سایت اعلام نتایج کارشناسی ارشد

  4. در نهایت به صفحه زیر وارد می شوید که گزینه های مختلفی برای شما قابل مشاهده می باشد. باید گزینه «مشاهده کارنامه نهایی» را از نی قسمت انتخاب کنید تا نتایج نهایی آزمون ارشد برای شما نمایش داده شده و از رشته و دانشگاه محل قبولی تان مطلع شوید.

    مشاهده کارنامه نهایی کنکور ارشد

با طی کردن این مراحل می توانید نسبت به مشاهده نتایج نهایی آزمون ارشد اقدام کنید. روش مشاهده نتایج دوره های بدون آزمون کارشناسی ارشد هم دقیقا به همین صورت است. اکنون که روش کار با سامانه اعلام نتایج ارشد را هم فرا گرفته اید، اطلاعات کافی برای استفاده از بخش های مختلف سایت سنجش کارشناسی ارشد در اختیار داشته و جهت استفاده از این سامانه با مشکلی مواجه نخواهید بود.

تمام داوطلبان شرکت در دوره های کارشناسی ارشد چه با آزمون و چه بدون آزمون باید به سایت ثبت نام کارشناسی ارشد مراجعه کرده و اقدامات لازم را از این طریق انجام دهند. در واقع تمام مراحل لازم برای شرکت در دوره های تحصیلی مقطع فوق لیسانس از طریق سایت سنجش ارشد قابل دسترسی است. ما در این جا شما را به طور کامل با سامانه ثبت نام، سایت انتخاب رشته ارشد و اعلام نتایج این آزمون آشنا کردیم. هم چنین، روش انجام ثبت نام، انتخاب رشته و مشاهده نتایج نهایی آزمون از طریق سایت اعلام نتایج ارشد را هم به طور مفصل برای شما توضیح دادیم. بنابراین اکنون اطلاعات کاملی در رابطه با این سامانه و خدمات آن در اختیار دارید. در نتیجه، اگر قصد شرکت در آزمون کارشناسی ارشد یا دوره های بدون کنکور این مقطع را دارید، مشکلی برای ثبت نام، انتخاب رشته و مشاهده نتایج از طریق سایت سنجش کارشناسی ارشد نخواهید داشت.

منبع : سایت سنجش کارشناسی ارشد

سایت سنجش کارشناسی ارشد به منظور انجام اقدامات لازم پیرامون آزمون های مربوطه به مقطع عالی ارشد فعالیت می کند با توجه به اینکه ثبت نام ، انتخاب رشته و اعلام نتایج کنکور کارشناسی ارشد از طریق سایت سنجش ارشد انجام می شود مطلب امروز را به آن اختصاص داده یم.

همان طور که می دانیم، سالانه بسیاری از افراد داوطلب شرکت در دوره فوق لیسانس رشته های تحصیلی مختلف می باشند. دلایل شرکت در این دوره ها بسیار متنوع بوده و از بالا بردن سطح علمی تا به دست آوردن شغلی بهتر و مناسب تر را شامل می شوند. به هر حال، داوطلبان باید به عنوان اولین مرحله برای شرکت در دوره کارشناسی ارشد، به سایت ثبت نام کارشناسی ارشد مراجعه کرده و اقدمات لازم را از این طریق انجام دهند. برای ورود به بسیاری از رشته ها و دانشگاه ها نیاز به شرکت در آزمون سراسری وجود دارد؛ اما شرکت در برخی دانشگاه ها و رشته ها هم بدون آزمون و صرفا بر اساس سوابق تحصیلی امکان پذیر است.

سایت سنجش ارشد

ورود به سایت سنجش ارشد

پس شما می توانید برای ثبت نام در رشته های با آزمون یا بدون آزمون دانشگاه های مختلف، از طریق سایت سنجش ثبت نام ارشد اقدام کنید. البته توجه داشته باشید که این سامانه تنها وظیفه ثبت نام را بر عهده نداشته و در ادامه سایر مراحل مربوط به آزمون ارشد هم از این طریق برگزار می شود. بعد از انجام ثبت نام، داوطلبان باید در آزمون مربوطه که توسط سازمان سنجش برگزار می شود، شرکت کنند. در ادامه نتایج آزمون آن ها از طریق سایت اعلام نتایج ارشد منتشر خواهد شد. بنابراین داوطلبان می توانند از نتیجه آزمون خود با خبر شده و اطلاعات کاملی در این باره به دست آورند. بعد از اعلام نتایج هم مجددا داوطلبان باید از طریق سایت انتخاب رشته ارشد نسبت به انتخاب رشته ها و دانشگاه های در اولویت خود اقدام نمایند. در ادامه نتایج نهایی در این سامانه اطلاع رسانی شده و هر فرد از رشته و دانشگاه محل قبولی خود با خبر می شود. در ادامه مطلب به طور کامل به این سامانه و خدمات آن می پردازیم.



سایت سنجش ثبت نام کارشناسی ارشد

همان طور که اشاره کردیم، تمام مراحل لازم برای شرکت در دوره فوق لیسانس از طریق سایت سنجش کارشناسی ارشد انجام می گیرد. از جمله مهم ترین مراحل ورود به این دوره ها، انجام فرآیند ثبت نام می باشد. چه بخواهید در رشته ها و دانشگاه های با آزمون مقطع ارشد شرکت کنید و چه تصمیم داشته باشید در رشته های بدون آزمون این مقطع ادامه تحصیل دهید، در اولین مرحله باید به سایت ثبت نام کارشناسی ارشد مراجعه نموده و اقدامات لازم را از این طریق انجام دهید. البته در هر صورت ابتدا باید دفترچه راهنمای مربوطه را از همین طریق دانلود کرده و مطالعه نمایید. زیرا تمام شرایط و نکات لازم برای ثبت نام در مقطع کارشناسی ارشد در این دفترچه ها توضیح داده شده است. در این بخش توضیحات کاملی در مورد سایت سنجش ارشد و نحوه انجام ثبت نام در این سامانه برای شرکت در دوره های کارشناسی ارشد بیان می کنیم تا آشنایی جامعی با این سامانه و روش استفاده از آن داشته باشید.

افرادی که قصد شرکت در دوره های کارشناسی ارشد در رشته ها و دانشگاه های با آزمون را دارند، ابتدا باید به این سامانه وارد شده و در ادامه ثبت نام خود را از این طریق انجام دهند. البته همان گونه که اشاره کردیم، سایت اعلام نتایج ارشد و سایت انتخاب رشته آن هم دقیقا همین سامانه می باشد که در ادامه به آن ها خواهیم پرداخت. اما اکنون در این بخش نحوه ورود به این سامانه و انجام ثبت نام در آزمون های کارشناسی ارشد را بیان خواهیم کرد. جهت وارد شدن به این سایت و انجام ثبت نام در آزمون هر ارشد هر سال باید مراحل زیر را طی کنید:

  1. در ابتدا لازم است نشانی اینترنتی سازمان سنجش آموزش کشور یعنی www.sanjesh.org را در مرورگر خود قرار داده و جست و جو کنید. سعی کنید برای انجام ثبت نام در این آزمون یا استفاده از سایت انتخاب رشته ارشد، همیشه از رایانه یا لپ تاپ جهت ورود استفاده نمایید. زیرا با توجه به حساسیت بالای ثبت نام و انتخاب رشته کارشناسی ارشد، امکان خطا و ایجاد مشکل در هنگام استفاده از گوشی های موبایل وجود دارد.
  2. به هر حال، بعد از این که آدرس فوق را در مرورگر خود سرچ نمودید، باید اولین سایت بالا آمده در لیست نتایج گوگل که مربوط به سازمان سنجش آموزش کشور می باشد را کلیک کرده و به آن وارد شوید.

     ورود به سایت سنجش ثبت نام کارشناسی ارشد

  3. در ادامه به صفحه اصلی سامانه سازمان سنجش وارد شده و تصویری به شکل زیر را مشاهده می کنید. در بخش سمت راست این صفحه منویی را می بینید که تعدادی گزینه های رنگی در آن وجود دارد. برای ورود به سایت سنجش ارشد ، باید از این منو گزینه «کارشناسی ارشد» که به عنوان دومین گزینه در لیست قرار گرفته است را انتخاب نمایید.

    سایت سنجش ثبت نام کارشناسی ارشد

  4. سپس به صفحه مربوط به سایت سنجش کارشناسی ارشد وارد خواهید شد. در این قسمت تمام اطلاعیه های لازم در رابطه با ثبت نام در این دوره تحصیلی قرار می گیرد. از جمله مهم ترین این موارد شامل اطلاعیه های ثبت نام، دریافت دفترچه راهنمای ثبت نام و موارد این چنینی دیگر می شوند. البته شما هم چنین می توانید به صورت مستقیم عبارت «سامانه سنجش کارشناسی ارشد» را در مرورگر خود جست و جو کنید تا لینک مربوط به بخش ارشد سایت سنجش بالا آمده و با کلیک بر روی آن، مستقیما به این بخش وارد شوید.

    سایت سنجش کارشناسی ارشد

با انجام این مراحل ساده شما می توانید به سامانه ثبت نام کارشناسی ارشد وارد شده و اطلاعیه های مربوطه به این دوره تحصیلی را در این بخش مشاهده نمایید. در صورتی که قصد ثبت نام در آزمون کارشناسی ارشد را داشته باشید هم لازم است بعد از ورود به این بخش، اقداماتی را انجام دهید که در ادامه آن ها را برای شما آورده ایم. این اقدامات لازم برای ثبت نام در آزمون کارشناسی ارشد شامل موارد زیر می باشند:

  1. همان طور که گفتیم، تمام اطلاعیه های مربوط به این دوره تحصیلی در سایت ثبت نام کارشناسی ارشد قرار می گیرند. در صورتی که در زمان اعلام شده برای ثبت نام در آزمون ارشد به این سامانه مراجعه کرده باشید، لینکی تحت عنوان «سامانه جامع آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال آزمون (ثبت نام)» مشاهده می کنید. باید بر روی این لینک کلیک کرده تا وارد مراحل بعدی ثبت نام آزمون شوید.

    اطلاعیه های سایت سنجش ارشد

  2. در مرحله بعد وارد صفحه دیگری می شوید که باید هزینه شرکت در این آزمون را بپردازید. این کار با خرید کارت اعتباری انجام می گیرد. کافی است از منو موجود در سمت راست این صفحه گزینه «خرید سریال ثبت نام» را انتخاب کنید.

    سایت سنجش ارشد

  3. در ادامه به صفحه پرداخت منتقل شده و باید با استفاده از کارتی که رمز پویا داشته باشد، این هزینه را بپردازید. با پرداخت هزینه آزمون، سریال ثبت نام برای شما صادر خواهد شد. در نتیجه امکان ثبت نام در آزمون ارشد برای شما فراهم خواهد بود.

    خرید اینترنتی کارت اعتباری سازمان سنجش

  4. بعد از این که هزینه آزمون را پراخت کرده و سریال ثبت نام را هم دریافت نمودید، مجددا باید به صفحه ورودی ثبت نام در سایت سنجش ارشد مراجعه کرده و این بار گزینه «ثبت نام» را از منو موجود در سمت راست این صفحه انتخاب کنید.

    ثبت نام سایت سنجش کشور

  5. در صفحه جدید از شما درخواست می شود تا سریال ثبت نام تان را وارد کنید. سریالی که با پرداخت آزمون دریافت کرده اید در این کادر قرار داده و بعد از وارد کردن کد امنیتی، گزینه «ورود به سیستم» را بزنید.

    ثبت نام در آزمون کارشناسی ارشد

  6. در ادامه وارد مراحل اصلی ثبت نام خواهید شد. در اولین مرحله لازم است یک عکس پرسنلی مناسب با فرمت های ارائه شده در دفترچه راهنمای ثبت نام بارگذاری شود. بعد از بارگذاری عکس مناسب، باید گزینه «ارسال عکس» را بزنید.

    شرکت در آزمون کارشناسی ارشد

  7. در ادامه به فرم ثبت نام می رسید. این فرم یکی از مهم ترین مراحل فرآیند ثبت نام شما به حساب می آید که لازم است تمام اطلاعات درخواستی از جمله اطلاعات هویتی، تحصیلی، ارتباطی و سایر موارد را با دقت در آن وارد کنید. در نهایت و بعد از پشت سر گذاشتن تمام مراحل و تکمیل اطلاعات، اطلاعات ثبت نامی شما به طور کامل د یک صفحه نمایش داده می شود که می توانید آن را پرینت گیرید. از جمله اطلاعات مهم موجود در این صفحه شامل شماره پرونده و کد پیگیری صادر شده برای شما می باشند که در ادامه مراحل آزمون و هنگام مراجعه به سایت اعلام نتایج ارشد یا انجام انتخاب رشته به آن ها نیاز خواهید داشت.

    اطلاعات ثبت نام آزمون ارشد

با طی کردن این مراحل، فرآیند ثبت نام شما در آزمون کارشناسی ارشد انجام می گیرد. در صورتی که قصد شرکت در دوره های بدون آزمون ارشد را هم داشته باشید، باز هم باید از طریق همین سامانه اقدام کنید. کافی است بعد از ورود به سایت سنجش کارشناسی ارشد ، لینک مربوط به دوره های بدون آزمون و صرفا بر اساس سوابق تحصیلی را انتخاب نمایید. نحوه ثبت نام در این دوره ها هم تا حد زیادی شبیه به روش ثبت نام آزمون ارشد می باشد. بنابراین، به راحتی می توانید جهت ثت نام در این دوره ا اقدام نمایید. البته تنها تفاوت مهم ثبت نام در این دوره ها، انتخاب رشته ها و دانشگاه های مورد علاقه در هنگام ثبت نام می باشد.

سایت سنجش انتخاب رشته کارشناسی ارشد

در بخش قبل توضیحات کاملی در مورد سایت ثبت نام کارشناسی ارشد و نحوه انجام این کار از طریق سامانه مذکور ارائه دادیم. بنابراین، اکنون شناخت کاملی از این سامانه داشته و می توانید به راحتی نسبت به استفاده از آن برای انجام ثبت نام دوره های ارشد اقدام کنید. اما همان طور که گفتیم، تنها وظیفه سایت سنجش ارشد انجام ثبت نام این آزمون ها نمی باشد. بلکه در ادامه امکان مشاهده نتایج اولیه و انتخاب رشته هم از طریق این سامانه وجود دارد. داوطلبانی که نسبت به ثبت نام در آزمون های کارشناسی ارشد اقدام می کنند، باید در زمان تعیین شده توسط سازمان سنجش در این آزمون ها شرکت کرده و در ادامه جهت مشاهده اولیه نتایج و انجام انتخاب رشته اقدام نمایند. برای انجام این کار باید به سایت انتخاب رشته ارشد مراجعه شود. با توجه به اهمیت این سامانه برای داوطلبان، در ادامه به بیان آن و روش انجام انتخاب رشته از این طریق می پردازیم.

داوطلبان برای ورود به سایت انتخاب رشته سازمان سنجش هم لازم است مراحلی مشابه با ورود به سامانه ثبت نام ارشد را طی کنند. این مراحل لازم برای ورود به سامانه انتخاب رشته به شرح زیر می باشند:

  1. در اولین قدم باید نشانی اینترنتی سازمان سنجش را سرچ نمایید. برای این کاز آدرس اینترنتی www.sanjesh.org را در مرورگر خود قرار داده و جست و جو نمایید.
  2. بعد از نمایش داده شدن نتایج جست و جوی شما توسط گوگل، باید اولین سایت با عنوان «سازمان سنجش» را انتخاب کرده و به آن وارد شوید.

    ورود به سایت سنجش انتخاب رشته کارشناسی ارشد

  3. پس از ورود به سامانه اصل سازمان سنجش و آموزش کشور، باید از طریق منو موجود در سمت راست این صفحه گزینه «کارشناسی ارشد» را انتخاب کنید. به این ترتیب می توانید به سامانه انتخاب رشته ارشد وارد شده و از این طریق نسبت به انجام انتخاب رشته اقدام نمایید.

    سایت سنجش انتخاب رشته ارشد

  4. در ادامه به سایت سنجش کارشناسی ارشد وارد شده و تصویری به شکل زیر را مشاهده خواهید کرد. در این بخش لینک های مربوط به این دوره تحصیلی قرار داده شده اند و شما می توانید لینک مربوط به فرآیندی که قصد انجام آن را دارید، انتخاب کنید.

    سایت سنجش انتخاب رشته کارشناسی ارشد

همان طور که مشاهده کردید، با پشت سر گذاشتن این مراحل ساده می توانید به سایت انتخاب رشته ارشد وارد شوید. بعد از ورود به این سامانه خواهید توانست فرآیند انتخاب رشته و هم چنین مشاهده نتایج اولیه آزمون را از این طریق انجام دهد. با توجه به اهمیت بسیار زیاد فرآیند انتخاب رشته در آزمون های ارشد، در ادامه نحوه انجام این کار را هم برای شما بیان خواهیم کرد. جهت انجام انتخاب رشته در این سامانه کافی است مراحل زیر را به صورت گام به گام و دقیقی طی کنید.

  1. در اولین مرحله باید لینکی با عنوان «سامانه جامع آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال آزمون (کارنامه اولیه و انتخاب رشته)» را انتخاب کنید. در صورتی که در زمان تعیین شده برای اعلام نتایج اوله و نتخاب رشته به سایت انتخاب رشته ارشد مراجعه کرده باشید، این لینک را مشاهده خواهید کرد.

    سایت اعلام نتایج کنکور کارشناسی ارشد

  2. در ادامه به صفحه دیگری مانند تصویر زیر وارد می شوید که باید در این صفحه از منو موجود در سمت راست، گزینه «ورود به سیستم» را انتخاب کنید.

    سایت آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته

  3. سپس مشاهده می کنید که دو راه جهت ورود به سامانه انتخاب رشته برای شما وجود دارد. یکی استفاده از شماره پرونده و کد پیگیری ثبت نام می باشد و دیگری استفاده از شماره پرونده به همراه کد ملی است. همان طور که در بخش قبل گفتیم، بعد از تکمیل فرآیند ثبت نام در سایت ثبت نام کارشناسی ارشد شماره پرونده و کد پیگیری به شما داده می شود. هر کدام از این اطلاعات را که در اختیار دارید، وارد کرده و بعد از قرار دادن کد امنیتی در جایگاه خود، گزینه «ورود به سیستم» را بزنید.

    سایت اعلام نتایج کارشناسی ارشد

  4. در ادامه به بخش میز کار خود وارد می شوید. همان طور که می بینید، گزینه های مختلفی برای مشاهده نتایج اولیه آزمون و انجام انتخاب رشته وجود دارد. اگر قبلا نتایج اولیه را مشاهده کرده اید، می توانید گزینه «انتخاب رشته» را انتخاب نمایید. در غیر این صورت ابتدا نتایح را مشاهده کرده و بعد از تحلیل مناسب آن، به بخش انتخاب رشته وارد شوید.

    مشاهده نتایج اولیه آزمون کارشناسی ارشد

  5. در ادامه باید یک سری اطلاعات مهم را در این بخش از سایت سنجش ارشد تکمیل نمایید. این اطلاعات را با دقت تکمیل کرده و به مرحله بعد بروید.

    وارد کردن اطلاعات در سایت سنجش کشور

  6. در نهایت نوبت به ثبت کد رشته های مورد نظر می رشد. سعی کنید ابتدا کد رشته ها را انتخاب کرده و در این قسمت آن ها را با دقت وارد نمایید تا دچار اشتباه نشوید. البته بعد از وارد کردن هر کد رشته، نام رشته و دانشگاه رو به روی ان ظاهر می شود تا داوطلبین با کم ترین احتمال خطا مواجه باشند. بعد از ورود همه کد رشته ها، گزینه «تایید و ادامه» را بزنید تا انتخاب رشته شما ثبت گردد.

    سامانه انتخاب رشته ارشد

این موارد هم مراحل لازم برای انجام انتخاب رشته در سایت سنجش کارشناسی ارشد می باشند. در ادامه با اعلام زمان انتشار نتایج نهایی از سوی سازمان سنجش آموزش کشور هم می توانید از طریق همین سایت نتایج نهایی خود را مشاهده کنید. در ادامه نحوه ورود به سایت اعلام نتایج ارشد و روش مشاهده این نتیجه ها را هم برای شما توضیح خواهیم داد.

سایت سنجش نتایج کارشناسی ارشد

شاید یکی از حساس ترین مراحل موجود در فرآیند آزمون ارشد هر سال را بتوان همین بخش مشاهده نتایج آن دانست. با توجه به این که اکنون نحوه استفاده از سایت انتخاب رشته ارشد را می دانید، به راحتی می توانید انتخاب رشته خود را در این آزمون انجام دهید. بنابراین بعد از انجام انتخاب رشته، هم زمان با اعلام انتشار نتایج نهایی کنکور ارشد در سایت سازمان سنجش کشور، باید به این سامانه مراجعه نموده و از نتایج نهایی خود مطلع شوید. در واقع با مراجعه به سایت اعلام نتایج ارشد شما می توانید رشته و دانشگاه محل قبولی خود را مشاهده کرده و جهت انجام مراحل ثبت نام در دانشگاه محل قبولی، اقدام نمایید. با توجه به اهمیت و حساسیت بالای مشاهده نتایج کارشناسی ارشد، در این بخش هم به سامانه اعلام نتایج ارشد پرداخته و روش مشاهده نتایج نهایی از این طریق را برای شما بیان خواهیم کرد.

جهت ورود به سامانه اعلام نتایج هم لازم است مراحلی مشابه با مراحل ورود به سایت ثبت نام کارشناسی ارشد را طی کنید. در ادامه به طور مختصر اقدامت لازم برای ورود به این سامانه را توضیح خواهیم داد:

  1. ابتدا باید نشانی اینترنتی سازمان سنجش آموزش کشور را در مرورگر خود سرچ کرده و به آن وارد شوید.
  2. بعد از ورود به صفحه اصلی سامانه سنجش، لازم است از طریق منو رنگی موجود در سمت راست اینت صفحه گزینه «کارشناسی ارشد» را انتخاب نمایید.

    سایت سنجش کشور

  3. در نهایت شما به سایت سنجش کارشناسی ارشد وارد شده و می توانید از این طریق نسبت به مشاهده نتایج نهایی آزمون کارشناسی ارشد خود اقدام کنید.

    سایت سنجش کارشناسی ارشد

بعد از انجام این اقدامت شما به سامانه اعلام نتایج آزمون کارشناسی ارشد وارد شده و می توانید از این طریق از رشته و دانشگاه محل قبولی خود را که به صورت نهایی مشخص شده است، مطلع شوید. در ادامه نحوه مشاهده نتیجه آزمون از طریق سایت اعلام نتایج ارشد را هم برای شما بیان کرده ایم تا در این زمینه هم با مشکلی مواجه نباید. جهت این امر هم لازم است اقداماتی را به شرح زیر انجام دهید.

  1. در اولین مرحله باید لینک مربوط به اطلاعیه اعلام نتایج نهایی آزمون ارشد سال آزمون خود را از طریق سایت سنجش ارشد انتخاب نمایید.

    سایت سنجش نتایج کارشناسی ارشد

  2. در ادامه وارد صفحه دیگری می شوید که جهت مشاهده نتایج باید از منو موجود در سمت راست و بالای این صفحه، گزینه «ورود به سیستم» را بزنید.

    سایت مشاهده نتایج نهایی کنکور ارشد

  3. سپس به بخش ورود به حساب کارری خود خواهید شد. همانند مشاهده نتایج اولیه و انجام انتخاب رشته، برای ورود به این بخش یا باید شماره پرونده و کد پیگیری و یا شماره پرونده و کد ملی خود را وارد کنید. بعد از این که هر کدام از این اطلاعات را وارد نمودید، باید کد امنیتی را هم د کادر مربوطه قرار داده و گزینه «ورود به سیستم» را بزنید.

    سایت اعلام نتایج کارشناسی ارشد

  4. در نهایت به صفحه زیر وارد می شوید که گزینه های مختلفی برای شما قابل مشاهده می باشد. باید گزینه «مشاهده کارنامه نهایی» را از نی قسمت انتخاب کنید تا نتایج نهایی آزمون ارشد برای شما نمایش داده شده و از رشته و دانشگاه محل قبولی تان مطلع شوید.

    مشاهده کارنامه نهایی کنکور ارشد

با طی کردن این مراحل می توانید نسبت به مشاهده نتایج نهایی آزمون ارشد اقدام کنید. روش مشاهده نتایج دوره های بدون آزمون کارشناسی ارشد هم دقیقا به همین صورت است. اکنون که روش کار با سامانه اعلام نتایج ارشد را هم فرا گرفته اید، اطلاعات کافی برای استفاده از بخش های مختلف سایت سنجش کارشناسی ارشد در اختیار داشته و جهت استفاده از این سامانه با مشکلی مواجه نخواهید بود.

تمام داوطلبان شرکت در دوره های کارشناسی ارشد چه با آزمون و چه بدون آزمون باید به سایت ثبت نام کارشناسی ارشد مراجعه کرده و اقدامات لازم را از این طریق انجام دهند. در واقع تمام مراحل لازم برای شرکت در دوره های تحصیلی مقطع فوق لیسانس از طریق سایت سنجش ارشد قابل دسترسی است. ما در این جا شما را به طور کامل با سامانه ثبت نام، سایت انتخاب رشته ارشد و اعلام نتایج این آزمون آشنا کردیم. هم چنین، روش انجام ثبت نام، انتخاب رشته و مشاهده نتایج نهایی آزمون از طریق سایت اعلام نتایج ارشد را هم به طور مفصل برای شما توضیح دادیم. بنابراین اکنون اطلاعات کاملی در رابطه با این سامانه و خدمات آن در اختیار دارید. در نتیجه، اگر قصد شرکت در آزمون کارشناسی ارشد یا دوره های بدون کنکور این مقطع را دارید، مشکلی برای ثبت نام، انتخاب رشته و مشاهده نتایج از طریق سایت سنجش کارشناسی ارشد نخواهید داشت.

منبع : سایت سنجش کارشناسی ارشد

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : -1

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 153
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 19
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 12
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 58
  • بازدید ماه : 149
  • بازدید سال : 324
  • بازدید کلی : 28219
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی