loading...

heyvatech

heyvatech

بازدید : 14
چهارشنبه 5 آبان 1400 زمان : 10:39

مقدمه

طرح جهش تولید مسکن برنامه ای است که دولت جدید برای ساخت تعداد زیادی مسکن برای افراد کم برخوردار جامعه ارائه داده است. با توجه به مشکلات فراوان در حوزه مسکن و کمبودها در این زمینه، این دولت برنامه های مهمی را برای سر و سامان دادن مشکلات مسکن در نظر دارد. طبق طرح جهش مسکن، قرار است در طول عمر دولت جدید 4 میلیون واحد مسکن ساخته شده و در اختیار مردم قرار گیرد. به عبارت دیگر، سالانه یک میلیون خانه جدید ایجاد و به افراد واجد شرایط تحویل داده شود. افراد واجد شرایط این طرح باید به سایت ثبت نام طرح جهش تولید مسکن مراجعه کرده و اقدامات لازم برای این کار را انجام دهند. در ادامه و بعد از پایان یافتن فرصت ثبت نام، شرایط افراد مورد بررسی قرار گرفته و در صورت عدم وجود مشکل، مراحل مربوط به پرونده سازی و تخصیص اعتبار انجام خواهد شد.

طرح جهش تولید مکسن

البته همان طور که اشاره کردیم، تنها افراد واجد شرایط می توانند ثبت نام در این سامانه را با موفقیت انجام دهند. بنابراین شما باید از ابتدا شرایط لازم برای این ثبت نام را مطالعه کرده و بعد از اطمینان از این شرایط، نسبت به انجام ثبت نام را انجام دهید. ما در این جا هم شرایط مورد نیاز برای ثبت نام طرح جهش تولید مسکن را برای شما بیان خواهیم کرد و هم مدارک لازم جهت انجام این کار را توضیح خواهیم داد تا در طی کردن مراحل ثبت نام با مشکلی مواجه نشوید. هم چنین نحوه ورود به سامانه ثبت نام طرح جهش تولید مسکن و انجام اقدامات لازم از طریق این سامانه را هم بیان خواهیم کرد. به این ترتیب، حتی افرادی که هیچ گونه آشنایی با این سایت نداشته باشند هم به راحتی می توانند از آن برای انجام ثبت نام خود استفاده نمایند. پس در ادامه با ما همراه باشید تا به طور کامل با مراحل ثبت نام این طرح آشنا شوید.



طرح جهش تولید مسکن چیست

قبل از بیان هر چیز در مورد سایت ثبت نام در طرح جهش تولید مسکن لازم است ابتدا بدانید که این طرح چیست و قرار است چه کاری برای شما انجام دهد. اگر چه در بخش قبل اشاراتی به این طرح داشتیم، اما در این بخش توضیحات جامعی در مورد آن ارائه می کنیم تا اطلاع کاملی از طرح جهش مسکن داشته باشید. همان طور که می دانید، در سال های گذشته کشور با یکی از بدترین شرایط خود در حوزه زمین و مسکن رو به رو بوده است. کاهش مسکن و افزایش تقاضا برای آن باعث گرانی های پی در پی قیمت خانه و زمین و به دنبال آن بالا رفتن اجاره ها شده است. در نتیجه، مردم و به خصوص اقشار ضعیف تر تحت فشار بالایی قرار گرفته اند. به همین دلیل، یکی از مهم ترین برنامه های دولت جدید در حوزه مسکن و برطرف کردن مشکلات آن بوده و سامانه ثبت نام طرح جهش تولید مسکن هم جهت این امر راه اندازی گردیده است.

طرح جهش تولید مسکن چیست؟

به این ترتیب، قرار است 4 میلیون واحد مسکن جدید در طول چهار سال ساخته شده و در اختیار افراد واجد شرایط قرار گیرد. برای ساخت این مسکن ها حمایت های گوناگونی از طرف دولت اعمال می شود تا کم ترین فشار به مردم وارد شود. از جمله این حمایت ها می توان به اعطای زمین رایگان در بسیاری از شهرها، نادیده گرفتن برخی مالیات و عوارض ساخت و ارائه تسهیلات اشاره نمود. افراد واجد شرایط می توانند نسبت به انجام ثبت نام طرح جهش تولید مسکن اقدام نمایند. بعد از بررسی شرایط همه ثبت نام کنندگان، به افراد پذیرفته شده اطلاع داده می شود و مراحل پرونده سازی برای آن ها آغاز خواهد شد. بنابراین اگر شما هم فکر می کنید واجد شرایط شرکت در این طرح می باشید، به سایت ثبت نام طرح جهش تولید مسکن وارد شده و اقدامات لازم برای این کار را انجام دهید. در ادامه روش انجام این کار را برای شما بیان خواهیم کرد.



سامانه طرح جهش تولید مسکن ۱۴۰۰

افرادی که قصد ثبت نام در طرح مسکن حمایتی را دارند، باید از طریق سایت ثبت نام طرح جهش تولید مسکن اقدام کنند. زیرا هیچ گونه روش حضوری برای انجام این کار وجود ندارد و این سامانه به طور مخصوص برای ثبت نام در این طرح راه اندازی گردیده است. البته انجام ثبت نام از طریق این سایت هم برای داوطلبان بسیار ساده تر است و هم شفافیت بیش تری به همراه دارد. زیرا شرایط داوطلبان به طور کامل بررسی شده و امکان سوء استفاده افراد خاص برای شرکت در این طرح وجود نخواهد داشت. با توجه به جدید بودن سامانه مذکور، ممکن است بسیاری از کاربران با نحوه ورود و استفاده از آن آشنایی نداشته باشند. به همین دلیل، ما در این بخش به طور کامل نحوه ورود به این سایت را برای شما توضیح داده و در ادامه روش ثبت نام طرح جهش تولید مسکن ۱۴۰۰ از طریق آن را هم بیان خواهیم کرد.

برای ورود به سامانه ثبت نام طرح جهش تولید مسکن لازم است یک سری اقدامات ساده را پشت سر بگذارید که ما در ادامه آن ها را برای شما توضیح داده ایم. اقدامات مورد نیاز برای وارد شدن به این سایت شاما موارد زیر هستند.

  1. ۱ابتدا باید آدرس اینترنتی این سایت یعنی saman.mrud.ir را در مرورگر خود قرار داده و جست و جو کنید. جهت ورود به این سامانه و ثبت نام در طرح جهش مسکن بهتر است از رایانه یا لپ تاپ استفاده نمایید. زیرا در صورت استفاده از گوشی همراه برای این کار، علاوه بر امکان اشتباه در هنگام طی کردن مراحل ثبت نام، ممکن است از سامانه خارج شده و در ادامه مشکلات زیادی برای شما ایجاد شود.
  2. ۲بعد از بالا آمدن نتایج جست و جوی تان، باید اولین سایت بالا آمده با آدرس مذکور و عنوان «سامانه جامع طرح های حمایتی مسکن» را انتخاب نمایید.
  3. ۳در نهایت وارد صفحه اصلی این سایت شده و امکان ثبت نام در طرح جهش تولید مسکن وجود خواهد داشت.

    ثبت نام طرح جهش تولید مسکن


با وارد شدن به این سامانه می توانید مراحل ثبت نام خود در طرح مسکن حمایتی را آغاز نمایید. در ادامه روش انجام ثبت نام در این طرح از طریق سامانه بالا را به طور کامل توضیح خواهیم داد تا مشکلی در انجام این کار نداشته باشید.

ثبت نام در طرح جهش تولید مسکن ۱۴۰۰

همان گونه که اشاره کردیم، تمام افراد علاقه مند به دریافت مسکن های حمایتی باید نسبت به ثبت نام در سایت طرح جهش تولید مسکن اقدام نمایند. با توجه به این که در مرحله اول ثبت نام هیچ گونه روش حضوری وجود ندارد و این سامانه تنها راه برای ارائه درخواست شرکت در طرح مذکور می باشد، ما در بخش قبل نحوه ورود به سایت ثبت نام طرح جهش تولید مسکن را به طور مفصل توضیح دادیم. بعد از ورود به این سامانه هم لازم است یک سری اقدامات را از این طریق انجام دهید تا ثبت نام شما تکمیل گردد. از آن جایی که ممکن است نحوه انجام ثبت نام در این سایت برای شما مبهم باشد، در ادامه مراحل مورد نیاز برای این کار را هم توضیح داده ایم. این مراحل لازم الاجرا در سایت ثبت نام طرح جهش مسکن رئیسی شامل موارد زیر می شوند.

  1. ابتدا باید وارد سامانه ثبت نام طرح جهش تولید مسکن شوید؛ روش ورود به این سایت را در بخش قبل بیان کرده ایم و شما به راحتی می توانید این کار را انجام دهید.
  2. بعد از ورود به این سامانه، در قسمت بالای صفحه چندین گزینه متفاوت را مشاهده می کنید. در میان ان ها گزینه « ثبت نام نهضت ملی مسکن » را انتخاب نمایید.

    ثبت نام طرح جهش تولید مسکن

  3. بعد از انتخاب گزینه مذکور در قسمت قبل، وارد صفحه مربوط به قوانین و شرایط خواهید شد. در این صفحه توضیحات کاملی در مورد قوانین و شرایط مورد نیاز برای ثبت نام طرح جهش تولید مسکن آورده شده است. این موارد را با دقت مطالعه کرده و در صورتی که همه آن ها را قبول دارید، در قسمت سمت چپ و پایین صفحه، بر روی گزینه «متن بالا را مطالعه کرده و می پذیرم» کلیک نمایید.

    سایت ثبت نام طرح جهش تولید مسکن

  4. سپس وارد صفحه جدیدی خواهید شد که از شما درخواست می شود کد ملی و شماره موبایل خود را وارد کنید. باید این اطلاعات را در جایگاه مربوط به خود قرار داده و بعد از ان کد امنیتی را هم وارد کنید. در نهایت بر روی گزینه «مرحله بعد» کلیک نمایید.

    طرح جهش مسکن

  5. در مرحله بعدی بعدی سامانه طرح جهش تولید مسکن ، باید اطلاعات فردی خود را به طور کامل وارد نمایید. مهم ترین اطلاعات این بخش شامل مشخص کردن استان و شهر محل درخواست، وارد کردن اطلاعات هویتی، دارا بودن یا نبودن زمین، تعیین وضعیت تاهل و سرپرست خانواده بودن می باشند. همه این موارد را با دقت تکمیل کرده و در نهایت از قسمت پایین صفحه بر روی گزینه «مرحله بعد» کلی کنید.

    سامانه ثبت نام طرح جهش تولید مسکن

  6. مرحله بعدی ثبت نام مربوط به مشخص کردن محل سکونت تان می باشد. در این بخش باید استان، شهر و نوع سکونت را مشخص کرده و آدرس و کد پستی خود را وارد کنید. هم چنین وارد کردن شناسه قبض برق، کد ملی و شماره همراه مالک هم الزامی است. بعد از تمیل این اطلاعات بر روی گزینه «مرحله بعد» کلیکک نمایید.

    ثبت نام در طرح جهش تولید مسکن

  7. این مرحله از ثبت نام طرح جهش تولید مسکن مربوط به مشخص کردن افراد تحت تکفل می باشد. همان طور که در تصویر زیر می بینید، یک علامت به علاوه قرار داده شده است. بر روی آن کلیک کرده و مشخصات افراد تحت تکفل خود را وارد نمایید. در نهایت بعد از ورود اطلاعات همه افراد تحت تکفل خود گزینه «مرحله بعد» را بزنید.

    شرایط ثبت نام در طرح جهش تولید مسکن

  8. سپس یک پیش نمایش از همه اطلاعاتی که وارد کرده اید به شما نمایش داده می شوید. این موارد را چک کرده و در صورت صحیح بودن همه موارد، تیک مربوط به عبارتی که در قسمت پایین صفحه و به منظور تعهد قرار گرفته است را بزنید. در نهایت بر روی گزینه «مرحله بعد» کلیک نمایید.

    مدارک ثبت نام طرح جهش تولید مسکن

  9. اکنون به مرحله آخر این فرآیند در سامانه ثبت نام طرح جهش تولید مسکن رسیده اید. در این مرحله یک کد به شماره تلفن همراهی که وارد کرده اید فرستاده می شود و باید این کد را در جایگاه خود قرار دهید. این کد به منظور احراز هویت شماره شما ارسال می گردد. بعد از قرار دادن کد باید عبارت امنیتی را هم وارد کرده و این بار گزینه «تایید» را بزنید.

    تایید ثبت نام در طرح جهش تولید مسکن

  10. در نهایت ثبت نام شما در طرح جهش مسکن با موفقیت به اتمام رسیده و یک کد پیگیری به شما داده می شود. این کد را تا پایان مراحل ثبت نام به همراه داشته باشید.

همان گونه که مشاهده کردید، با انجام این مراحل در سایت ثبت نام طرح جهش تولید مسکن ، نام نویسی شما در این طرح انجام خواهد شد. اما توجه داشته باشید که اطلاع از شرایط مورد نیاز برای ثبت نام از واجبات انجام این کار می باشد. در ادامه این شرایط را برای شما آورده ایم تا با اطلاعات کامل نسبت به انجام این کار اقدام نمایید.

شرایط ثبت نام طرح جهش مسکن ۱۴۰۰

با توضیحاتی که در مورد ثبت نام طرح جهش تولید مسکن برای شما ارائه داده ایم، اکنون دیگر هیچ گونه مشکلی برای انجام این کار نخواهید داشت. اما همان طور که گفتیم، تنها افراد واجد شرایط امکان ثبت نام در این طرح را دارند. برای این که مطمئن شوید شرایط در نظر گرفته شده برای ثبت نام در طرح جهش تولید مسکن را دارا هستید، باید این موارد را به طور کامل مطالعه کرده و از آن ها آگاهی داشته باشید. همه این شرایط در سامانه ای که برای ثبت نام معرفی کردیم بیان شده اند. اما ما در این جا هم به طور جامع این موارد را توضیح می دهیم تا به راحتی از شرایط این طرح مطلع شوید. مهم ترین شرایطی که برای انجام ثبت نام در طرح مسکن حمایتی از طریق سامانه ثبت نام طرح جهش تولید مسکن در نظر گرفته شده اند، شامل موارد زیر می باشند.

  • متقاضی یا هیچ کدام از افراد تحت تکفل وی نباید از ابتدای سال 1384 به بعد دارای زمین یا واحد مسکونی بوده باشند. هم چنین، این افراد نباید از تاریخ 22/11/1357 یعنی بعد از پیروزی انقلاب از امکانات نهادهای عمومی غیر دولتی برای تامین مسکن، خرید زمین استفاده کرده یا از تسهیلات یارانه ای خرید و ساخت مسکن بهره مند شده باشند. به عبارت دیگر، استعلام فرم ج مسکن ملی آن ها سبز باشد.
  • داوطلب ثبت نام در طرح جهش مسکن باید متاهل و سرپرست خانوار باشد.
  • زنان خودسرپرستی که حداقل 35 سال سن داشته باشند هم می توانند در این طرح شرکت کنند.
  • برخی گروه ها بودن داشتن شرایط تاهل و سرپرست خانواری می توانند در طرح مذکور ثبت نام نمایند. این گروه ها شامل موارد زیر می شوند.
  • معلولان جسمی و حرکتی که از طرف سازمان بهزیستی معرفی شده و حداقل 20 سال سن دارند.
  • نخبگان علمی کشور که توسط سازمان ملی نخبگان معرفی می شوند.
  • داوطلبان زن متاهل هم می توانند نسبت به انجام ثبت نام در سایت ثبت نام طرح جهش تولید مسکن اقدام نمایند، به شرطی که تعهدنامه محضری از طرف همسر مبنی بر پذیرش شرایط واگذاری به همسر را ارائه داده و اطلاعات فرم ج به نام متقاضی تکمیل گردد.
  • افراد متقاضی باید حداقل دارای 5 سال سابقه سکونت در شهر محل تقاضا آن هم در پنج سال اخیر باشند. البته در این مورد نکاتی وجود دارد که شامل موارد زیر می شوند.
  • سابقه مورد نیاز سکونت برای افرادی که از کلان شهرها به شهرهای کوچک مهاجرت کرده اند به یک سال کاهش می یابد. هم چنین برای آن دسته از کارکنان دولت که به حکم دستگاه ذی ربط به شهرهای دیگر منتقل می شوند، داشتن این سابقه الزامی نیست. (به جز استان تهران)
  • برای شهرهای جدید 5 سال سابقه سکونت در شهر جدید یا مادر ملاک است. هم چنین متقاضیان شهرهای به هر دلیل امکان تامین اراضی وجود ندارد، به شهرهای مجاور ارجاء داده می شوند.
  • داوطلب شرکت در طرح جهش تولید مسکن نباید از ابتدای سال 84 تا کنون از تسهیلات بانکی برای ساخت و خرید مسکن استفاده کرده باشد.
  • داوطلبان هم چنین برای دریافت تسهیلات بانکی باید یک سری شرایط داشته باشند که این شرایط عبارتند از:
  • نداشتن منع دریافت تسهیلات بانکی مانند چک های برگشتی، تسهیلات معوقه و سایر موارد این چنینی دیگر
  • توانایی لازم برای تامین هزینه ساخت مسکن در کنار بازپرداخت تسهیلات بانکی

شرایط شرکت در طرح جهش مسکن چیست؟

مدارک ثبت نام طرح جهش مسکن ۱۴۰۰

اکنون که از شرایط ثبت نام طرح جهش تولید مسکن آگاه شده اید، می توانید شرایط خود را با این موارد مطابقت داده و در صورت عدم وجود مشکل نسبت به انجام ثبت نام اقدام کنید. اما نکته مهم دیگر در این مورد مربوط به مدارک مورد نیاز جهت انجام ثبت نام در طرح جهش مسکن می باشد. همان گونه که مشاهده کردید، شما در هنگام طی کردن مراحل ثبت نام لازم است یک سری اطلاعات را وارد نمایید. برای ورود این اطلاعات لازم است برخی مدارک خود را به همراه داشته تا امکان استخراج این اطلاعات از آن ها وجود داشته باشد. این مورد به خصوص اگر برای ثبت نام به کافی نت ها مراجعه می کنید بسیار اهمیت دارد. از طرف دیگر، بعد از انجام اقدامات لازم در سایت ثبت نام طرح جهش تولید مسکن، باید به بخش «مشاهده و پیگیری درخواست» همین سامانه مراجعه کرده و یک سری مدارک را بارگذاری نمایید. این مدارک مورد نیاز شما عبارتند از :

  • بارگذاری کردن تصویر کارت ملی فرد متقاضی
  • بارگذاری تصویر شناسنامه فرد متقاضی و همه افراد تحت تکفلش
  • بارگذاری تصویر گواهی سرپرستی در صورت ضرورت به ارائه این گواهی
  • بارگذاری تصویر سند مالکیت برای متقاضیانی که دارای زمین مسکونی آماده ساخت می باشند
  • بارگذاری تصویر گواهی تعیین کننده 5 سال سابقه سکونت در شهر محل تقاضا در پنج سال اخیر؛ این موارد عبارتند از :
  • گواهی اشتغال به کار خود متقاضی
  • گواهی تحصیل فرزندان داوطلب
  • مدارک مربوط به محل تولد متقاضی یا همسرش یا فرزندان بالای 5 سال
  • جواز کسب شاغلین صنوف برای متقاضی یا همسرش
  • سابقه پرداخت بیمه برای متقاضی یا همسر
  • گواهی اشتغال به کار از دوایر دولتی برای متقاضی یا همسر
  • گواهی مبنی بر پرداخت مستمری بگیران و بازنشستگان

منبع : طرح جهش تولید مسکن

مقدمه

طرح جهش تولید مسکن برنامه ای است که دولت جدید برای ساخت تعداد زیادی مسکن برای افراد کم برخوردار جامعه ارائه داده است. با توجه به مشکلات فراوان در حوزه مسکن و کمبودها در این زمینه، این دولت برنامه های مهمی را برای سر و سامان دادن مشکلات مسکن در نظر دارد. طبق طرح جهش مسکن، قرار است در طول عمر دولت جدید 4 میلیون واحد مسکن ساخته شده و در اختیار مردم قرار گیرد. به عبارت دیگر، سالانه یک میلیون خانه جدید ایجاد و به افراد واجد شرایط تحویل داده شود. افراد واجد شرایط این طرح باید به سایت ثبت نام طرح جهش تولید مسکن مراجعه کرده و اقدامات لازم برای این کار را انجام دهند. در ادامه و بعد از پایان یافتن فرصت ثبت نام، شرایط افراد مورد بررسی قرار گرفته و در صورت عدم وجود مشکل، مراحل مربوط به پرونده سازی و تخصیص اعتبار انجام خواهد شد.

طرح جهش تولید مکسن

البته همان طور که اشاره کردیم، تنها افراد واجد شرایط می توانند ثبت نام در این سامانه را با موفقیت انجام دهند. بنابراین شما باید از ابتدا شرایط لازم برای این ثبت نام را مطالعه کرده و بعد از اطمینان از این شرایط، نسبت به انجام ثبت نام را انجام دهید. ما در این جا هم شرایط مورد نیاز برای ثبت نام طرح جهش تولید مسکن را برای شما بیان خواهیم کرد و هم مدارک لازم جهت انجام این کار را توضیح خواهیم داد تا در طی کردن مراحل ثبت نام با مشکلی مواجه نشوید. هم چنین نحوه ورود به سامانه ثبت نام طرح جهش تولید مسکن و انجام اقدامات لازم از طریق این سامانه را هم بیان خواهیم کرد. به این ترتیب، حتی افرادی که هیچ گونه آشنایی با این سایت نداشته باشند هم به راحتی می توانند از آن برای انجام ثبت نام خود استفاده نمایند. پس در ادامه با ما همراه باشید تا به طور کامل با مراحل ثبت نام این طرح آشنا شوید.



طرح جهش تولید مسکن چیست

قبل از بیان هر چیز در مورد سایت ثبت نام در طرح جهش تولید مسکن لازم است ابتدا بدانید که این طرح چیست و قرار است چه کاری برای شما انجام دهد. اگر چه در بخش قبل اشاراتی به این طرح داشتیم، اما در این بخش توضیحات جامعی در مورد آن ارائه می کنیم تا اطلاع کاملی از طرح جهش مسکن داشته باشید. همان طور که می دانید، در سال های گذشته کشور با یکی از بدترین شرایط خود در حوزه زمین و مسکن رو به رو بوده است. کاهش مسکن و افزایش تقاضا برای آن باعث گرانی های پی در پی قیمت خانه و زمین و به دنبال آن بالا رفتن اجاره ها شده است. در نتیجه، مردم و به خصوص اقشار ضعیف تر تحت فشار بالایی قرار گرفته اند. به همین دلیل، یکی از مهم ترین برنامه های دولت جدید در حوزه مسکن و برطرف کردن مشکلات آن بوده و سامانه ثبت نام طرح جهش تولید مسکن هم جهت این امر راه اندازی گردیده است.

طرح جهش تولید مسکن چیست؟

به این ترتیب، قرار است 4 میلیون واحد مسکن جدید در طول چهار سال ساخته شده و در اختیار افراد واجد شرایط قرار گیرد. برای ساخت این مسکن ها حمایت های گوناگونی از طرف دولت اعمال می شود تا کم ترین فشار به مردم وارد شود. از جمله این حمایت ها می توان به اعطای زمین رایگان در بسیاری از شهرها، نادیده گرفتن برخی مالیات و عوارض ساخت و ارائه تسهیلات اشاره نمود. افراد واجد شرایط می توانند نسبت به انجام ثبت نام طرح جهش تولید مسکن اقدام نمایند. بعد از بررسی شرایط همه ثبت نام کنندگان، به افراد پذیرفته شده اطلاع داده می شود و مراحل پرونده سازی برای آن ها آغاز خواهد شد. بنابراین اگر شما هم فکر می کنید واجد شرایط شرکت در این طرح می باشید، به سایت ثبت نام طرح جهش تولید مسکن وارد شده و اقدامات لازم برای این کار را انجام دهید. در ادامه روش انجام این کار را برای شما بیان خواهیم کرد.



سامانه طرح جهش تولید مسکن ۱۴۰۰

افرادی که قصد ثبت نام در طرح مسکن حمایتی را دارند، باید از طریق سایت ثبت نام طرح جهش تولید مسکن اقدام کنند. زیرا هیچ گونه روش حضوری برای انجام این کار وجود ندارد و این سامانه به طور مخصوص برای ثبت نام در این طرح راه اندازی گردیده است. البته انجام ثبت نام از طریق این سایت هم برای داوطلبان بسیار ساده تر است و هم شفافیت بیش تری به همراه دارد. زیرا شرایط داوطلبان به طور کامل بررسی شده و امکان سوء استفاده افراد خاص برای شرکت در این طرح وجود نخواهد داشت. با توجه به جدید بودن سامانه مذکور، ممکن است بسیاری از کاربران با نحوه ورود و استفاده از آن آشنایی نداشته باشند. به همین دلیل، ما در این بخش به طور کامل نحوه ورود به این سایت را برای شما توضیح داده و در ادامه روش ثبت نام طرح جهش تولید مسکن ۱۴۰۰ از طریق آن را هم بیان خواهیم کرد.

برای ورود به سامانه ثبت نام طرح جهش تولید مسکن لازم است یک سری اقدامات ساده را پشت سر بگذارید که ما در ادامه آن ها را برای شما توضیح داده ایم. اقدامات مورد نیاز برای وارد شدن به این سایت شاما موارد زیر هستند.

  1. ۱ابتدا باید آدرس اینترنتی این سایت یعنی saman.mrud.ir را در مرورگر خود قرار داده و جست و جو کنید. جهت ورود به این سامانه و ثبت نام در طرح جهش مسکن بهتر است از رایانه یا لپ تاپ استفاده نمایید. زیرا در صورت استفاده از گوشی همراه برای این کار، علاوه بر امکان اشتباه در هنگام طی کردن مراحل ثبت نام، ممکن است از سامانه خارج شده و در ادامه مشکلات زیادی برای شما ایجاد شود.
  2. ۲بعد از بالا آمدن نتایج جست و جوی تان، باید اولین سایت بالا آمده با آدرس مذکور و عنوان «سامانه جامع طرح های حمایتی مسکن» را انتخاب نمایید.
  3. ۳در نهایت وارد صفحه اصلی این سایت شده و امکان ثبت نام در طرح جهش تولید مسکن وجود خواهد داشت.

    ثبت نام طرح جهش تولید مسکن


با وارد شدن به این سامانه می توانید مراحل ثبت نام خود در طرح مسکن حمایتی را آغاز نمایید. در ادامه روش انجام ثبت نام در این طرح از طریق سامانه بالا را به طور کامل توضیح خواهیم داد تا مشکلی در انجام این کار نداشته باشید.

ثبت نام در طرح جهش تولید مسکن ۱۴۰۰

همان گونه که اشاره کردیم، تمام افراد علاقه مند به دریافت مسکن های حمایتی باید نسبت به ثبت نام در سایت طرح جهش تولید مسکن اقدام نمایند. با توجه به این که در مرحله اول ثبت نام هیچ گونه روش حضوری وجود ندارد و این سامانه تنها راه برای ارائه درخواست شرکت در طرح مذکور می باشد، ما در بخش قبل نحوه ورود به سایت ثبت نام طرح جهش تولید مسکن را به طور مفصل توضیح دادیم. بعد از ورود به این سامانه هم لازم است یک سری اقدامات را از این طریق انجام دهید تا ثبت نام شما تکمیل گردد. از آن جایی که ممکن است نحوه انجام ثبت نام در این سایت برای شما مبهم باشد، در ادامه مراحل مورد نیاز برای این کار را هم توضیح داده ایم. این مراحل لازم الاجرا در سایت ثبت نام طرح جهش مسکن رئیسی شامل موارد زیر می شوند.

  1. ابتدا باید وارد سامانه ثبت نام طرح جهش تولید مسکن شوید؛ روش ورود به این سایت را در بخش قبل بیان کرده ایم و شما به راحتی می توانید این کار را انجام دهید.
  2. بعد از ورود به این سامانه، در قسمت بالای صفحه چندین گزینه متفاوت را مشاهده می کنید. در میان ان ها گزینه « ثبت نام نهضت ملی مسکن » را انتخاب نمایید.

    ثبت نام طرح جهش تولید مسکن

  3. بعد از انتخاب گزینه مذکور در قسمت قبل، وارد صفحه مربوط به قوانین و شرایط خواهید شد. در این صفحه توضیحات کاملی در مورد قوانین و شرایط مورد نیاز برای ثبت نام طرح جهش تولید مسکن آورده شده است. این موارد را با دقت مطالعه کرده و در صورتی که همه آن ها را قبول دارید، در قسمت سمت چپ و پایین صفحه، بر روی گزینه «متن بالا را مطالعه کرده و می پذیرم» کلیک نمایید.

    سایت ثبت نام طرح جهش تولید مسکن

  4. سپس وارد صفحه جدیدی خواهید شد که از شما درخواست می شود کد ملی و شماره موبایل خود را وارد کنید. باید این اطلاعات را در جایگاه مربوط به خود قرار داده و بعد از ان کد امنیتی را هم وارد کنید. در نهایت بر روی گزینه «مرحله بعد» کلیک نمایید.

    طرح جهش مسکن

  5. در مرحله بعدی بعدی سامانه طرح جهش تولید مسکن ، باید اطلاعات فردی خود را به طور کامل وارد نمایید. مهم ترین اطلاعات این بخش شامل مشخص کردن استان و شهر محل درخواست، وارد کردن اطلاعات هویتی، دارا بودن یا نبودن زمین، تعیین وضعیت تاهل و سرپرست خانواده بودن می باشند. همه این موارد را با دقت تکمیل کرده و در نهایت از قسمت پایین صفحه بر روی گزینه «مرحله بعد» کلی کنید.

    سامانه ثبت نام طرح جهش تولید مسکن

  6. مرحله بعدی ثبت نام مربوط به مشخص کردن محل سکونت تان می باشد. در این بخش باید استان، شهر و نوع سکونت را مشخص کرده و آدرس و کد پستی خود را وارد کنید. هم چنین وارد کردن شناسه قبض برق، کد ملی و شماره همراه مالک هم الزامی است. بعد از تمیل این اطلاعات بر روی گزینه «مرحله بعد» کلیکک نمایید.

    ثبت نام در طرح جهش تولید مسکن

  7. این مرحله از ثبت نام طرح جهش تولید مسکن مربوط به مشخص کردن افراد تحت تکفل می باشد. همان طور که در تصویر زیر می بینید، یک علامت به علاوه قرار داده شده است. بر روی آن کلیک کرده و مشخصات افراد تحت تکفل خود را وارد نمایید. در نهایت بعد از ورود اطلاعات همه افراد تحت تکفل خود گزینه «مرحله بعد» را بزنید.

    شرایط ثبت نام در طرح جهش تولید مسکن

  8. سپس یک پیش نمایش از همه اطلاعاتی که وارد کرده اید به شما نمایش داده می شوید. این موارد را چک کرده و در صورت صحیح بودن همه موارد، تیک مربوط به عبارتی که در قسمت پایین صفحه و به منظور تعهد قرار گرفته است را بزنید. در نهایت بر روی گزینه «مرحله بعد» کلیک نمایید.

    مدارک ثبت نام طرح جهش تولید مسکن

  9. اکنون به مرحله آخر این فرآیند در سامانه ثبت نام طرح جهش تولید مسکن رسیده اید. در این مرحله یک کد به شماره تلفن همراهی که وارد کرده اید فرستاده می شود و باید این کد را در جایگاه خود قرار دهید. این کد به منظور احراز هویت شماره شما ارسال می گردد. بعد از قرار دادن کد باید عبارت امنیتی را هم وارد کرده و این بار گزینه «تایید» را بزنید.

    تایید ثبت نام در طرح جهش تولید مسکن

  10. در نهایت ثبت نام شما در طرح جهش مسکن با موفقیت به اتمام رسیده و یک کد پیگیری به شما داده می شود. این کد را تا پایان مراحل ثبت نام به همراه داشته باشید.

همان گونه که مشاهده کردید، با انجام این مراحل در سایت ثبت نام طرح جهش تولید مسکن ، نام نویسی شما در این طرح انجام خواهد شد. اما توجه داشته باشید که اطلاع از شرایط مورد نیاز برای ثبت نام از واجبات انجام این کار می باشد. در ادامه این شرایط را برای شما آورده ایم تا با اطلاعات کامل نسبت به انجام این کار اقدام نمایید.

شرایط ثبت نام طرح جهش مسکن ۱۴۰۰

با توضیحاتی که در مورد ثبت نام طرح جهش تولید مسکن برای شما ارائه داده ایم، اکنون دیگر هیچ گونه مشکلی برای انجام این کار نخواهید داشت. اما همان طور که گفتیم، تنها افراد واجد شرایط امکان ثبت نام در این طرح را دارند. برای این که مطمئن شوید شرایط در نظر گرفته شده برای ثبت نام در طرح جهش تولید مسکن را دارا هستید، باید این موارد را به طور کامل مطالعه کرده و از آن ها آگاهی داشته باشید. همه این شرایط در سامانه ای که برای ثبت نام معرفی کردیم بیان شده اند. اما ما در این جا هم به طور جامع این موارد را توضیح می دهیم تا به راحتی از شرایط این طرح مطلع شوید. مهم ترین شرایطی که برای انجام ثبت نام در طرح مسکن حمایتی از طریق سامانه ثبت نام طرح جهش تولید مسکن در نظر گرفته شده اند، شامل موارد زیر می باشند.

  • متقاضی یا هیچ کدام از افراد تحت تکفل وی نباید از ابتدای سال 1384 به بعد دارای زمین یا واحد مسکونی بوده باشند. هم چنین، این افراد نباید از تاریخ 22/11/1357 یعنی بعد از پیروزی انقلاب از امکانات نهادهای عمومی غیر دولتی برای تامین مسکن، خرید زمین استفاده کرده یا از تسهیلات یارانه ای خرید و ساخت مسکن بهره مند شده باشند. به عبارت دیگر، استعلام فرم ج مسکن ملی آن ها سبز باشد.
  • داوطلب ثبت نام در طرح جهش مسکن باید متاهل و سرپرست خانوار باشد.
  • زنان خودسرپرستی که حداقل 35 سال سن داشته باشند هم می توانند در این طرح شرکت کنند.
  • برخی گروه ها بودن داشتن شرایط تاهل و سرپرست خانواری می توانند در طرح مذکور ثبت نام نمایند. این گروه ها شامل موارد زیر می شوند.
  • معلولان جسمی و حرکتی که از طرف سازمان بهزیستی معرفی شده و حداقل 20 سال سن دارند.
  • نخبگان علمی کشور که توسط سازمان ملی نخبگان معرفی می شوند.
  • داوطلبان زن متاهل هم می توانند نسبت به انجام ثبت نام در سایت ثبت نام طرح جهش تولید مسکن اقدام نمایند، به شرطی که تعهدنامه محضری از طرف همسر مبنی بر پذیرش شرایط واگذاری به همسر را ارائه داده و اطلاعات فرم ج به نام متقاضی تکمیل گردد.
  • افراد متقاضی باید حداقل دارای 5 سال سابقه سکونت در شهر محل تقاضا آن هم در پنج سال اخیر باشند. البته در این مورد نکاتی وجود دارد که شامل موارد زیر می شوند.
  • سابقه مورد نیاز سکونت برای افرادی که از کلان شهرها به شهرهای کوچک مهاجرت کرده اند به یک سال کاهش می یابد. هم چنین برای آن دسته از کارکنان دولت که به حکم دستگاه ذی ربط به شهرهای دیگر منتقل می شوند، داشتن این سابقه الزامی نیست. (به جز استان تهران)
  • برای شهرهای جدید 5 سال سابقه سکونت در شهر جدید یا مادر ملاک است. هم چنین متقاضیان شهرهای به هر دلیل امکان تامین اراضی وجود ندارد، به شهرهای مجاور ارجاء داده می شوند.
  • داوطلب شرکت در طرح جهش تولید مسکن نباید از ابتدای سال 84 تا کنون از تسهیلات بانکی برای ساخت و خرید مسکن استفاده کرده باشد.
  • داوطلبان هم چنین برای دریافت تسهیلات بانکی باید یک سری شرایط داشته باشند که این شرایط عبارتند از:
  • نداشتن منع دریافت تسهیلات بانکی مانند چک های برگشتی، تسهیلات معوقه و سایر موارد این چنینی دیگر
  • توانایی لازم برای تامین هزینه ساخت مسکن در کنار بازپرداخت تسهیلات بانکی

شرایط شرکت در طرح جهش مسکن چیست؟

مدارک ثبت نام طرح جهش مسکن ۱۴۰۰

اکنون که از شرایط ثبت نام طرح جهش تولید مسکن آگاه شده اید، می توانید شرایط خود را با این موارد مطابقت داده و در صورت عدم وجود مشکل نسبت به انجام ثبت نام اقدام کنید. اما نکته مهم دیگر در این مورد مربوط به مدارک مورد نیاز جهت انجام ثبت نام در طرح جهش مسکن می باشد. همان گونه که مشاهده کردید، شما در هنگام طی کردن مراحل ثبت نام لازم است یک سری اطلاعات را وارد نمایید. برای ورود این اطلاعات لازم است برخی مدارک خود را به همراه داشته تا امکان استخراج این اطلاعات از آن ها وجود داشته باشد. این مورد به خصوص اگر برای ثبت نام به کافی نت ها مراجعه می کنید بسیار اهمیت دارد. از طرف دیگر، بعد از انجام اقدامات لازم در سایت ثبت نام طرح جهش تولید مسکن، باید به بخش «مشاهده و پیگیری درخواست» همین سامانه مراجعه کرده و یک سری مدارک را بارگذاری نمایید. این مدارک مورد نیاز شما عبارتند از :

  • بارگذاری کردن تصویر کارت ملی فرد متقاضی
  • بارگذاری تصویر شناسنامه فرد متقاضی و همه افراد تحت تکفلش
  • بارگذاری تصویر گواهی سرپرستی در صورت ضرورت به ارائه این گواهی
  • بارگذاری تصویر سند مالکیت برای متقاضیانی که دارای زمین مسکونی آماده ساخت می باشند
  • بارگذاری تصویر گواهی تعیین کننده 5 سال سابقه سکونت در شهر محل تقاضا در پنج سال اخیر؛ این موارد عبارتند از :
  • گواهی اشتغال به کار خود متقاضی
  • گواهی تحصیل فرزندان داوطلب
  • مدارک مربوط به محل تولد متقاضی یا همسرش یا فرزندان بالای 5 سال
  • جواز کسب شاغلین صنوف برای متقاضی یا همسرش
  • سابقه پرداخت بیمه برای متقاضی یا همسر
  • گواهی اشتغال به کار از دوایر دولتی برای متقاضی یا همسر
  • گواهی مبنی بر پرداخت مستمری بگیران و بازنشستگان

منبع : طرح جهش تولید مسکن

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : -1

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 153
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 1
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 2
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1
  • بازدید ماه : 197
  • بازدید سال : 372
  • بازدید کلی : 28267
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی