loading...

heyvatech

heyvatech

بازدید : 209
شنبه 9 مرداد 1400 زمان : 14:06

سامانه ثنا درگاه خدمات الکترونیک قوه قضاییه است که برای ورود به آن باید به صفحه اصلی سایت ثنا sana.adliran.ir مراجعه کنید. از آنجایی که ثبت نام سامانه ثنا لازمه استفاده از کلیه خدمات این سامانه است مدارک ثبت نام ثنا و آموزش تصویری ثبت نام در سامانه ثنا را شرح داده ایم.

سامانه ثنا در حقیقت توسط قوه قضاییه و به منظور ارائه خدمات الکترونیک راه اندازی شده است؛ صفحه اصلی سامانه sana.adliran.ir می‌باشد و افراد می‌توانند با مراجعه به این سایت از خدمات متنوع آن بهره‌مند شوند. راه‌اندازی سامانه ثنا جزو خدمات ارزشمند جهت بهبود کیفیت خدمت رسانی قوه قضاییه بوده است و موجب شده تا عموم مردم قادر باشند به آسانی و بدون مراجعه حضوری به دادسرا و دادگاه، کارهای قضایی خود همچون نوبت‌گیری در شعب دادسرا و پیگیری روند پرونده‌های قضایی را در سریعترین زمان ممکن انجام دهند.

ورود به سایت اصلی سامانه ثنا

استفاده افراد از سامانه ثنا منوط به ثبت نام در سایت ثنا می‌باشد و افرادی که قصد دارند از خدمات این سامانه استفاده نمایند ابتدا می‌بایست ثبت نام سامانه ثنا را انجام دهند. ثبت نام سامانه ثنا در حال حاضر به دو روش حضوری و اینترنتی قابل انجام است، در این مقاله به شما عزیزان نحوه ورود به سامانه ثنا را آموزش داده و همچنین مدارک ثبت نام سامانه ثنا را نیز خواهیم گفت.
توجه داشته باشید که در حال حاضر ابلاغیه‌های قضایی از طریق سامانه ابلاغ که جزو زیرشاخه‌های سامانه ثنا می‌باشد در دسترس کاربران قرار می‌گیرد و به همین دلیل ثبت نام سامانه ثنا برای تمام افرادی که دارای پرونده‌های قضایی در دادسراهای کشور هستند ضروری به نظر می‌رسد.
اگر مایل هستید تا از خدمات سامانه ثنا استفاده نمایید و با نحوه ثبت نام سامانه ثنا ، ورود به سامانه sana.adliran.ir ، بازکردن ابلاغیه در سامانه ثنا ، ثبت شکایت در سامانه ثنا و خدمات دیگر این سامانه آشنا شوید پیشنهاد می‌کنیم که مطالعه این مقاله را از دست ندهید.



سامانه ثنا sana.adliran.ir

همانطور که گفته شد سامانه ثنا sana.adliran.ir به منظور ارائه خدمات قضایی به صورت الکترونیک و از طریق اینترنت راه‌اندازی شده است. کاربران می‌توانند با استفاده از سامانه ثنا ابلاغیه‌های خود را بلافاصله پس از ابلاغ بر روی سامانه مشاهده نمایند و در صورت نیاز ابلاغیه را به صورت فایل‌ پی‌دی‌اف ذخیره نمایند. هر کاربر برای استفاده از خدمات سامانه ثنا می‌بایست در این سامانه ثبت نام نماید و سپس تنها با دسترسی به اینترنت می‌تواند در هر ساعت از شبانه‌روز و در هر مکانی از خدمات این سامانه استفاده نماید.

بخش های مختلف سامانه ثنا sana.adliran.ir
ثبت نام ثنا اشخاص حقیقی در سامانه ثنا
ثبت نام ثنا اشخاص حقیقی
ثبت نام شخص حقوقی در سامانه ثنا
ثبت نام ثنا شخص حقوقی
ویرایش اطلاعات در سامانه ثنا
ویرایش اطلاعات در سامانه ثنا
فراموشی رمز در سامانه ثنا
فراموشی رمز در سامانه ثنا
تغییر رمز در سامانه ثنا
تغییر رمز در سامانه ثنا
وضعیت احراز هویت غیر حضوری در ثنا
احراز هویت غیرحضوری در ثنا


ارائه خدمات قضایی از طریق سامانه ثنا موجب افزایش کیفیت خدمت رسانی شده و این امر رضایت قابل توجه کاربران را بوجود آورده است. برای استفاده از خدمات سامانه ثنا اگر به دنبال راهنمای سامانه ثنا هستید این قسمت را با دقت مطالعه کنید تا با نحوه ورود به سامانه ثنا به صورت کامل آشنایی پیدا نمایید.

ورود به سامانه ثنا قوه قضاییه

  1. ابتدا اتصال اینترنت خود را چک کنید و مروگر خود را باز نمایید، برای ورود به سامانه ثنا حتماً از مروگر‌های آپدیت کروم و یا فایرفاکس استفاده کنید. در قسمت آدرس مرورگر عبارت sana.adliran.ir را که سایت اصلی سامانه ثنا است را وارد نمایید و یا در قسمت سرچ گوگل عبارت " سامانه ثبت نام الکترونیک قضایی" را جستجو کنید.
  2. حال کاربران در صفحه اصلی سامانه ثنا قرار دارند، در این صفحه در قسمت بالایی صفحه منویی قرار دارد که به منظور استفاده کاربران از سامانه‌های زیرشاخه سامانه ثنا همچون سامانه ابلاغ و سامانه خدمات الکترونیک طراحی شده‌است. کاربران برای دسترسی به خدمات گوناگون سامانه ثنا می‌توانند بر روی گزینه "سامانه خدمات الکترونیک" در قسمت بالایی صفحه کلیک نمایند.

    صفحه اصلی سامانه ثبت نام الکترونیک ثنا

    در قسمت پرسش های متداول سامانه ثنا نیز به سوال‌های پر تکرار مردم درباره موارد قضایی مختلف پاسخ داده شده است که مطالعه این قسمت برای افرادی که پرسش‌های مختلف در حوزه قوه قضاییه دارند نیز خالی از لطف نیست.

    قسمت پرسشهای متداول در سامانه ثنا

  3. در منویی که در وسط صفحه مشاهده می‌کنید نیز امکان ثبت نام سامانه ثنا برای اشخاص حقیقی و حقوقی، تغییر رمز ورود، ویرایش اطلاعات پروفایل و همچنین پیگیری احراز هویت برای کاربران وجود دارد.

دراین قسمت از راهنمای سامانه ثنا در مورد نحوه ورود به سامانه ثنا اطلاعات کافی را بدست آوردید؛ در قسمت بعد در مورد نحوه ثبت نام سامانه ثنا و همچنین مدارک ثبت نام سامانه ثنا توضیح خواهیم داد.

ثبت نام سامانه ثنا

برای ثبت نام سامانه ثنا افراد می‌توانند به صورت حضوری به دفاتر خدمات قضایی مراجعه کنند. البته ثبت نام غیرحضوری ثنا نیز امکان‌پذیر است و افراد می‌توانند با مراجعه به سایت ثنا قضایی sana.adliran.ir برای ثبت نام الکترونیکی ثنا اقدام نمایند. در این قسمت شما را با نحوه ثبت نام ثنا آنلاین به صورت مرحله به مرحله آشنا می‌کنیم؛ اما در ابتدا مدارک ثبت نام سامانه ثنا را آماده کرده و سپس اقدام به ثبت نام ثنا غیر حضوری نمایید.

مدارک ثبت نام ثنا

مدارک ثبت نام ثنا حضوری : اصل شناسنامه و کارت ملی - کد پستی - شماره موبایل به نام فرد - یک قطعه عکس
مدارک ثبت نام ثنا غیر حضوری : کارت بانکی با رمز پویای فعال

آموزش تصویری ثبت نام در سامانه ثنا

  1. در قدم اول وارد صفحه اصلی سامانه ثنا به نشانی sana.adliran.ir شوید و بر روی گزینه ثبت نام برخط که در وسط صفحه قرار دارد کلیک نمایید.

    ثبت نام برخط در سامانه ثنا

  2. در این مرحله فرد می‌بایست اطلاعات فردی خواسته شده را بادقت در کادرهای مربوطه وارد نماید، سپس بر روی گزینه "ادامه" کلیک کنید. در مرحله بعد قوانین سایت برای کاربر به نمایش درخواهد آمد که می‌بایست با انتخاب گزینه "تایید" موافقت خود را با این شرایط و قوانین اعلام کند.

    ثبت نام برخط شخص حقیقی

  3. در این مرحله کاربر می‌بایست اطلاعات هویتی خود مانند نام و نام خانوادگی، تاریخ تولد و نام پدر را وارد نموده و با کلیک بر روی گزینه "مرحله بعد" در صفحه جدید شماره موبایل و شماره تلفن ثابت خود را در سامانه ثبت کند.(سند سیمکارت شماره موبایل حتماً باید به نام خود کاربر باشد.)

    ثبت اطلاعات هویتی در سامانه ثنا

  4. در مرحله بعد از کاربر خواسته می‌شود تا مشخص کند که در ایران زندگی می‌کند یا خارج از کشور؛ بعد از مشخص کردن محل سکونت صفحه‌ای برای کاربر به نمایش درخواهد آمد که لازم است در آن میزان تحصیلات و همچنین محل زندگی خود را به صورت دقیق مشخص نماید.

    ثبت اطلاعات اقامتگاه در سامانه ثنا

  5. - حال می‌بایست کدی را که سامانه برای شماره موبایل شما فرستاده است را در کادر مشخص شده وارد نمایید و برای رفتن به مرحله بعد بر روی گزینه "تایید کد امنیتی" کلیک کنید.

    احراز شماره همراه در سامانه ثنا

  6. مراحل ثبت نام ثنا شما به پایان رسیده است، حال برای احراز هویت نیز می‌بایست یک درگاه پرداخت را انتخاب نموده و عملیات مربوط به پرداخت هزینه احراز هویت که در زمان نگارش این مطلب ۹ هزار تومان می‌باشد را پرداخت نمایید.

پرداخت هزینه از طریق درگاه پرداخت اینترنتی

پس از پرداخت هزینه و در مرحله نهایی کاربر می‌بایست تصویر صورت و همچنین تصویر امضاء خود را در سامانه بارگذاری نماید و یک فایل ویدیویی را برای تایید احراز هویت خود درون سامانه بارگزاری نماید؛ تمام این مراحل به صورت قدم به قدم پیش می‌رود و کاربران می‌توانند برای بارگذاری تصاویر از وبکم و یا دوربین گوشی استفاده نمایند.
پس از پایان مراحل ثبت نام الکترونیکی ثنا یک پیام تایید برای کاربر ارسال خواهد شد که رمز شخصی او نیز در این پیامک وجود دارد.

ثبت شکایت در سامانه ثنا

  1. اگر قصد دارید تا عملیات ثبت شکایت در سامانه ثنا را به صورت اینترنتی انجام دهید می‌بایست وارد سامانه ثنا sana.adliran.ir شوید و در صفحه اصلی بر روی گزینه "سامانه خدمات الکترونیک" کلیک کنید.

    ثبت شکایت در سامانه ثنا

  2. حال در سمت راست صفحه و در قسمت دسترسی سریع، بر روی گزینه "ارائه و پیگیری دادخواست و شکواییه" کلیک نمایید.

    ارایه و پیگیری دادخواست و شکواییه

  3. در صفحه بعد از شما خواسته می‌شود تا قوانین مربوط به این بخش را با دقت مطالعه نمایید و موافقت خود را با شرایط این بخش اعلام نمایید.

    نکات مهم برای ارایه و پیگیری دادخواست و شکواییه

  4. حال می‌بایست نام کاربری و رمز عبور خود را وارد نمایید تا وارد حساب کاربری خود شوید.

    ورود به ارایه و پیگیری دادخواست و شکواییه

  5. حال می‌بایست مشخص کنید که شکایت از طرف شاکی، وکیل و یا نماینده شخص انجام می‌گیرد.

    شروع ثبت شکواییه

  6. در این مرحله اطلاعات شخصی طرف شاکی را وارد سامانه کرده و سپس بر روی گزینه " مرحله بعد" کلیک کنید.

    اطلاعات شخصی طرف شاکی

  7. حال کاربر می‌بایست موضوع شکایت"، "تاریخ جرم"، محل وقوع حادثه و همچنین میزان خسارت را مشخص و در انتها بر روی گزینه "مرحله بعد" کلیک نماید.

    ثبت موضوع شکایت

  8. در این صفحه از کاربر خواسته می‌شود تا شرح کامل شکایت را در کادر مشخص شده بنویسد، پس از اتمام این کار نیز بر روی گزینه مرحله بعد کلیک کنید.

    شرح شکایت

  9. در مرحله آخر نیز کاربر تحقیقات و موارد مورد تقاضای خود را در بین لیست ارائه شده انتخاب می‌کند و در نهایت بر روی گزینه "ثبت موقت" کلیک می‌کند.

    ثبت موقت شکایت

حال یک کد رهگیری برای شما به نمایش درخواهد آمد؛ کار ثبت شکایت در سامانه ثنا با موفقیت به پایان رسیده است.

باز کردن ابلاغیه در سامانه ثنا

همانطور که گفته شد پس از راه‌اندازی سامانه ثنا قضایی ، ابلاغیه‌های قوه قضاییه دیگر توسط مأمورین و به صورت فیزیکی انجام نمی‌گیرد و تمام ابلاغیه‌ها از طریق سامانه ابلاغ که زیرمجموعه سامانه ثنا است به دست افراد مختلف می‌رسد.
هر فرد برای دسترسی به ابلاغیه‌هایی که برای پرونده‌های قضایی او صادر می‌شود باید از طریق سایت ثنا sana.adliran.ir وارد سامانه ابلاغ و سپس حساب کاربری خود شود. توجه داشته باشید که برای
باز کردن ابلاغیه در سامانه ثنا کاربران می‌بایست ابتدا حتماً ثبت نام سامانه ثنا را انجام دهند و رمز عبور شخصی خود را دریافت نمایند.
برای باز کردن ابلاغیه در سامانه ثنا وارد سایت سامانه ثنا به نشانی sana.adliran.ir شوید و در منوی بالای صفحه بر روی گزینه "سامانه ابلاغ الکترونیک" کلیک کنید تا وارد صفحه اصلی سامانه ابلاغ شوید.

باز کردن ابلاغیه در سامانه ثنا

در صفحه اصلی سامانه ابلاغ کد ملی و رمز عبور شخصی خود را وارد نمایید، سپس یک پیامک برای تایید هویت برای شماره موبایل ثبت شده شما در سامانه ثنا ارسال می‌شود که باید آن را در کادر مشخص شده وارد نمایید.

صفحه اصلی سامانه ابلاغ

حال در صفحه کاربری مخصوص به خود هستید و می‌توانید با کلیک بر روی گزینه "ابلاغیه‌های جدید" اقدام به مشاهده ابلاغیه‌های جدید خود کنید.

صفحه کاربری محخوص به خود در سامانه ابلاغ

توجه داشته باشید که هرگاه ابلاغیه‌ای در مورد پرونده‌های قضایی بر روی سامانه ثنا قرار بگیرد این امر از طریق پیامک به کاربران اطلاع داده خواهد شد.

به نظر می‌رسد آشنایی با سامانه ثنا و ثبت نام سامانه ثنا برای عموم افراد یک امر ضروری است زیرا تمام خدمات قوه قضاییه به صورت الکترونیک و از طریق sana.adliran.ir انجام می‌گیرد. با مطالعه این مقاله هر فرد با مدارک ثبت نام سامانه ثنا آشنایی پیدا خواهد نمود و قادر خواهد بود تا شخصاً و به آسانی با اتصال به اینترنت، عملیات مربوط به ثبت نام غیرحضوری ثنا را انجام دهد. همانطور که مشاهده نمودید ثبت نام آنلاین ثنا در چند لحظه انجام می‌گیرد و کاربران پس از ثبت نام سامانه ثنا می‌توانند از خدمات مختلف این سامانه همچون باز کردن ابلاغیه در سامانه ثنا و همچنین ثبت شکایت در سامانه ثنا استفاده نمایند.

منبع : سامانه ثنا

سامانه ثنا درگاه خدمات الکترونیک قوه قضاییه است که برای ورود به آن باید به صفحه اصلی سایت ثنا sana.adliran.ir مراجعه کنید. از آنجایی که ثبت نام سامانه ثنا لازمه استفاده از کلیه خدمات این سامانه است مدارک ثبت نام ثنا و آموزش تصویری ثبت نام در سامانه ثنا را شرح داده ایم.

سامانه ثنا در حقیقت توسط قوه قضاییه و به منظور ارائه خدمات الکترونیک راه اندازی شده است؛ صفحه اصلی سامانه sana.adliran.ir می‌باشد و افراد می‌توانند با مراجعه به این سایت از خدمات متنوع آن بهره‌مند شوند. راه‌اندازی سامانه ثنا جزو خدمات ارزشمند جهت بهبود کیفیت خدمت رسانی قوه قضاییه بوده است و موجب شده تا عموم مردم قادر باشند به آسانی و بدون مراجعه حضوری به دادسرا و دادگاه، کارهای قضایی خود همچون نوبت‌گیری در شعب دادسرا و پیگیری روند پرونده‌های قضایی را در سریعترین زمان ممکن انجام دهند.

ورود به سایت اصلی سامانه ثنا

استفاده افراد از سامانه ثنا منوط به ثبت نام در سایت ثنا می‌باشد و افرادی که قصد دارند از خدمات این سامانه استفاده نمایند ابتدا می‌بایست ثبت نام سامانه ثنا را انجام دهند. ثبت نام سامانه ثنا در حال حاضر به دو روش حضوری و اینترنتی قابل انجام است، در این مقاله به شما عزیزان نحوه ورود به سامانه ثنا را آموزش داده و همچنین مدارک ثبت نام سامانه ثنا را نیز خواهیم گفت.
توجه داشته باشید که در حال حاضر ابلاغیه‌های قضایی از طریق سامانه ابلاغ که جزو زیرشاخه‌های سامانه ثنا می‌باشد در دسترس کاربران قرار می‌گیرد و به همین دلیل ثبت نام سامانه ثنا برای تمام افرادی که دارای پرونده‌های قضایی در دادسراهای کشور هستند ضروری به نظر می‌رسد.
اگر مایل هستید تا از خدمات سامانه ثنا استفاده نمایید و با نحوه ثبت نام سامانه ثنا ، ورود به سامانه sana.adliran.ir ، بازکردن ابلاغیه در سامانه ثنا ، ثبت شکایت در سامانه ثنا و خدمات دیگر این سامانه آشنا شوید پیشنهاد می‌کنیم که مطالعه این مقاله را از دست ندهید.



سامانه ثنا sana.adliran.ir

همانطور که گفته شد سامانه ثنا sana.adliran.ir به منظور ارائه خدمات قضایی به صورت الکترونیک و از طریق اینترنت راه‌اندازی شده است. کاربران می‌توانند با استفاده از سامانه ثنا ابلاغیه‌های خود را بلافاصله پس از ابلاغ بر روی سامانه مشاهده نمایند و در صورت نیاز ابلاغیه را به صورت فایل‌ پی‌دی‌اف ذخیره نمایند. هر کاربر برای استفاده از خدمات سامانه ثنا می‌بایست در این سامانه ثبت نام نماید و سپس تنها با دسترسی به اینترنت می‌تواند در هر ساعت از شبانه‌روز و در هر مکانی از خدمات این سامانه استفاده نماید.

بخش های مختلف سامانه ثنا sana.adliran.ir
ثبت نام ثنا اشخاص حقیقی در سامانه ثنا
ثبت نام ثنا اشخاص حقیقی
ثبت نام شخص حقوقی در سامانه ثنا
ثبت نام ثنا شخص حقوقی
ویرایش اطلاعات در سامانه ثنا
ویرایش اطلاعات در سامانه ثنا
فراموشی رمز در سامانه ثنا
فراموشی رمز در سامانه ثنا
تغییر رمز در سامانه ثنا
تغییر رمز در سامانه ثنا
وضعیت احراز هویت غیر حضوری در ثنا
احراز هویت غیرحضوری در ثنا


ارائه خدمات قضایی از طریق سامانه ثنا موجب افزایش کیفیت خدمت رسانی شده و این امر رضایت قابل توجه کاربران را بوجود آورده است. برای استفاده از خدمات سامانه ثنا اگر به دنبال راهنمای سامانه ثنا هستید این قسمت را با دقت مطالعه کنید تا با نحوه ورود به سامانه ثنا به صورت کامل آشنایی پیدا نمایید.

ورود به سامانه ثنا قوه قضاییه

  1. ابتدا اتصال اینترنت خود را چک کنید و مروگر خود را باز نمایید، برای ورود به سامانه ثنا حتماً از مروگر‌های آپدیت کروم و یا فایرفاکس استفاده کنید. در قسمت آدرس مرورگر عبارت sana.adliran.ir را که سایت اصلی سامانه ثنا است را وارد نمایید و یا در قسمت سرچ گوگل عبارت " سامانه ثبت نام الکترونیک قضایی" را جستجو کنید.
  2. حال کاربران در صفحه اصلی سامانه ثنا قرار دارند، در این صفحه در قسمت بالایی صفحه منویی قرار دارد که به منظور استفاده کاربران از سامانه‌های زیرشاخه سامانه ثنا همچون سامانه ابلاغ و سامانه خدمات الکترونیک طراحی شده‌است. کاربران برای دسترسی به خدمات گوناگون سامانه ثنا می‌توانند بر روی گزینه "سامانه خدمات الکترونیک" در قسمت بالایی صفحه کلیک نمایند.

    صفحه اصلی سامانه ثبت نام الکترونیک ثنا

    در قسمت پرسش های متداول سامانه ثنا نیز به سوال‌های پر تکرار مردم درباره موارد قضایی مختلف پاسخ داده شده است که مطالعه این قسمت برای افرادی که پرسش‌های مختلف در حوزه قوه قضاییه دارند نیز خالی از لطف نیست.

    قسمت پرسشهای متداول در سامانه ثنا

  3. در منویی که در وسط صفحه مشاهده می‌کنید نیز امکان ثبت نام سامانه ثنا برای اشخاص حقیقی و حقوقی، تغییر رمز ورود، ویرایش اطلاعات پروفایل و همچنین پیگیری احراز هویت برای کاربران وجود دارد.

دراین قسمت از راهنمای سامانه ثنا در مورد نحوه ورود به سامانه ثنا اطلاعات کافی را بدست آوردید؛ در قسمت بعد در مورد نحوه ثبت نام سامانه ثنا و همچنین مدارک ثبت نام سامانه ثنا توضیح خواهیم داد.

ثبت نام سامانه ثنا

برای ثبت نام سامانه ثنا افراد می‌توانند به صورت حضوری به دفاتر خدمات قضایی مراجعه کنند. البته ثبت نام غیرحضوری ثنا نیز امکان‌پذیر است و افراد می‌توانند با مراجعه به سایت ثنا قضایی sana.adliran.ir برای ثبت نام الکترونیکی ثنا اقدام نمایند. در این قسمت شما را با نحوه ثبت نام ثنا آنلاین به صورت مرحله به مرحله آشنا می‌کنیم؛ اما در ابتدا مدارک ثبت نام سامانه ثنا را آماده کرده و سپس اقدام به ثبت نام ثنا غیر حضوری نمایید.

مدارک ثبت نام ثنا

مدارک ثبت نام ثنا حضوری : اصل شناسنامه و کارت ملی - کد پستی - شماره موبایل به نام فرد - یک قطعه عکس
مدارک ثبت نام ثنا غیر حضوری : کارت بانکی با رمز پویای فعال

آموزش تصویری ثبت نام در سامانه ثنا

  1. در قدم اول وارد صفحه اصلی سامانه ثنا به نشانی sana.adliran.ir شوید و بر روی گزینه ثبت نام برخط که در وسط صفحه قرار دارد کلیک نمایید.

    ثبت نام برخط در سامانه ثنا

  2. در این مرحله فرد می‌بایست اطلاعات فردی خواسته شده را بادقت در کادرهای مربوطه وارد نماید، سپس بر روی گزینه "ادامه" کلیک کنید. در مرحله بعد قوانین سایت برای کاربر به نمایش درخواهد آمد که می‌بایست با انتخاب گزینه "تایید" موافقت خود را با این شرایط و قوانین اعلام کند.

    ثبت نام برخط شخص حقیقی

  3. در این مرحله کاربر می‌بایست اطلاعات هویتی خود مانند نام و نام خانوادگی، تاریخ تولد و نام پدر را وارد نموده و با کلیک بر روی گزینه "مرحله بعد" در صفحه جدید شماره موبایل و شماره تلفن ثابت خود را در سامانه ثبت کند.(سند سیمکارت شماره موبایل حتماً باید به نام خود کاربر باشد.)

    ثبت اطلاعات هویتی در سامانه ثنا

  4. در مرحله بعد از کاربر خواسته می‌شود تا مشخص کند که در ایران زندگی می‌کند یا خارج از کشور؛ بعد از مشخص کردن محل سکونت صفحه‌ای برای کاربر به نمایش درخواهد آمد که لازم است در آن میزان تحصیلات و همچنین محل زندگی خود را به صورت دقیق مشخص نماید.

    ثبت اطلاعات اقامتگاه در سامانه ثنا

  5. - حال می‌بایست کدی را که سامانه برای شماره موبایل شما فرستاده است را در کادر مشخص شده وارد نمایید و برای رفتن به مرحله بعد بر روی گزینه "تایید کد امنیتی" کلیک کنید.

    احراز شماره همراه در سامانه ثنا

  6. مراحل ثبت نام ثنا شما به پایان رسیده است، حال برای احراز هویت نیز می‌بایست یک درگاه پرداخت را انتخاب نموده و عملیات مربوط به پرداخت هزینه احراز هویت که در زمان نگارش این مطلب ۹ هزار تومان می‌باشد را پرداخت نمایید.

پرداخت هزینه از طریق درگاه پرداخت اینترنتی

پس از پرداخت هزینه و در مرحله نهایی کاربر می‌بایست تصویر صورت و همچنین تصویر امضاء خود را در سامانه بارگذاری نماید و یک فایل ویدیویی را برای تایید احراز هویت خود درون سامانه بارگزاری نماید؛ تمام این مراحل به صورت قدم به قدم پیش می‌رود و کاربران می‌توانند برای بارگذاری تصاویر از وبکم و یا دوربین گوشی استفاده نمایند.
پس از پایان مراحل ثبت نام الکترونیکی ثنا یک پیام تایید برای کاربر ارسال خواهد شد که رمز شخصی او نیز در این پیامک وجود دارد.

ثبت شکایت در سامانه ثنا

  1. اگر قصد دارید تا عملیات ثبت شکایت در سامانه ثنا را به صورت اینترنتی انجام دهید می‌بایست وارد سامانه ثنا sana.adliran.ir شوید و در صفحه اصلی بر روی گزینه "سامانه خدمات الکترونیک" کلیک کنید.

    ثبت شکایت در سامانه ثنا

  2. حال در سمت راست صفحه و در قسمت دسترسی سریع، بر روی گزینه "ارائه و پیگیری دادخواست و شکواییه" کلیک نمایید.

    ارایه و پیگیری دادخواست و شکواییه

  3. در صفحه بعد از شما خواسته می‌شود تا قوانین مربوط به این بخش را با دقت مطالعه نمایید و موافقت خود را با شرایط این بخش اعلام نمایید.

    نکات مهم برای ارایه و پیگیری دادخواست و شکواییه

  4. حال می‌بایست نام کاربری و رمز عبور خود را وارد نمایید تا وارد حساب کاربری خود شوید.

    ورود به ارایه و پیگیری دادخواست و شکواییه

  5. حال می‌بایست مشخص کنید که شکایت از طرف شاکی، وکیل و یا نماینده شخص انجام می‌گیرد.

    شروع ثبت شکواییه

  6. در این مرحله اطلاعات شخصی طرف شاکی را وارد سامانه کرده و سپس بر روی گزینه " مرحله بعد" کلیک کنید.

    اطلاعات شخصی طرف شاکی

  7. حال کاربر می‌بایست موضوع شکایت"، "تاریخ جرم"، محل وقوع حادثه و همچنین میزان خسارت را مشخص و در انتها بر روی گزینه "مرحله بعد" کلیک نماید.

    ثبت موضوع شکایت

  8. در این صفحه از کاربر خواسته می‌شود تا شرح کامل شکایت را در کادر مشخص شده بنویسد، پس از اتمام این کار نیز بر روی گزینه مرحله بعد کلیک کنید.

    شرح شکایت

  9. در مرحله آخر نیز کاربر تحقیقات و موارد مورد تقاضای خود را در بین لیست ارائه شده انتخاب می‌کند و در نهایت بر روی گزینه "ثبت موقت" کلیک می‌کند.

    ثبت موقت شکایت

حال یک کد رهگیری برای شما به نمایش درخواهد آمد؛ کار ثبت شکایت در سامانه ثنا با موفقیت به پایان رسیده است.

باز کردن ابلاغیه در سامانه ثنا

همانطور که گفته شد پس از راه‌اندازی سامانه ثنا قضایی ، ابلاغیه‌های قوه قضاییه دیگر توسط مأمورین و به صورت فیزیکی انجام نمی‌گیرد و تمام ابلاغیه‌ها از طریق سامانه ابلاغ که زیرمجموعه سامانه ثنا است به دست افراد مختلف می‌رسد.
هر فرد برای دسترسی به ابلاغیه‌هایی که برای پرونده‌های قضایی او صادر می‌شود باید از طریق سایت ثنا sana.adliran.ir وارد سامانه ابلاغ و سپس حساب کاربری خود شود. توجه داشته باشید که برای
باز کردن ابلاغیه در سامانه ثنا کاربران می‌بایست ابتدا حتماً ثبت نام سامانه ثنا را انجام دهند و رمز عبور شخصی خود را دریافت نمایند.
برای باز کردن ابلاغیه در سامانه ثنا وارد سایت سامانه ثنا به نشانی sana.adliran.ir شوید و در منوی بالای صفحه بر روی گزینه "سامانه ابلاغ الکترونیک" کلیک کنید تا وارد صفحه اصلی سامانه ابلاغ شوید.

باز کردن ابلاغیه در سامانه ثنا

در صفحه اصلی سامانه ابلاغ کد ملی و رمز عبور شخصی خود را وارد نمایید، سپس یک پیامک برای تایید هویت برای شماره موبایل ثبت شده شما در سامانه ثنا ارسال می‌شود که باید آن را در کادر مشخص شده وارد نمایید.

صفحه اصلی سامانه ابلاغ

حال در صفحه کاربری مخصوص به خود هستید و می‌توانید با کلیک بر روی گزینه "ابلاغیه‌های جدید" اقدام به مشاهده ابلاغیه‌های جدید خود کنید.

صفحه کاربری محخوص به خود در سامانه ابلاغ

توجه داشته باشید که هرگاه ابلاغیه‌ای در مورد پرونده‌های قضایی بر روی سامانه ثنا قرار بگیرد این امر از طریق پیامک به کاربران اطلاع داده خواهد شد.

به نظر می‌رسد آشنایی با سامانه ثنا و ثبت نام سامانه ثنا برای عموم افراد یک امر ضروری است زیرا تمام خدمات قوه قضاییه به صورت الکترونیک و از طریق sana.adliran.ir انجام می‌گیرد. با مطالعه این مقاله هر فرد با مدارک ثبت نام سامانه ثنا آشنایی پیدا خواهد نمود و قادر خواهد بود تا شخصاً و به آسانی با اتصال به اینترنت، عملیات مربوط به ثبت نام غیرحضوری ثنا را انجام دهد. همانطور که مشاهده نمودید ثبت نام آنلاین ثنا در چند لحظه انجام می‌گیرد و کاربران پس از ثبت نام سامانه ثنا می‌توانند از خدمات مختلف این سامانه همچون باز کردن ابلاغیه در سامانه ثنا و همچنین ثبت شکایت در سامانه ثنا استفاده نمایند.

منبع : سامانه ثنا

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : -1

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 153
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 6
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 57
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 148
  • بازدید ماه : 86
  • بازدید سال : 519
  • بازدید کلی : 28414
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی